Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Pruimenboom gekrulde en bruine bladeren

Loeria

Recommended Posts

Halllo, ik heb een pruimenboompje, reine victoria, vorig jaar deed die het al niet zo goed, beestjes ( wantsen?) met een hard schildje in oranje bruin. Geen goede oogst. Maar nu was er wel veel bloesem, maar er zijn bladvervormingen, niet overal. Ook is er iets wits hier en daar, lijkt op schilfertjes roos.

Wat kan ik eraan doen? bij voorbaat dank...Loeria

foto29811432827499.JPG

foto29811432827499.JPG

foto29811432827499.JPG

hay loeria, t lijkt of je in mijn tuin aan t fotograferen bent geweest. op mijn victoria is het zelfde te zien. met een loep alle bladeren omgedraaid en goed nagezien. resulteerde in de vangst van kleine bleke rupsjes van +- o5 cm. geen luis gezien. geen vlekken, alleen die nare omgekrulde bladeren die ik alle afgeknipt heb. weet ook niet wat ik anders had kunnen doen.

wacht af wat de knappe koppen hier er over vertellen en hoop een remedie te horen

groetjes wilma

hay loeria, t lijkt of je in mijn tuin aan t fotograferen bent geweest. op mijn victoria is het zelfde te zien. met een loep alle bladeren omgedraaid en goed nagezien. resulteerde in de vangst van kleine bleke rupsjes van +- o5 cm. geen luis gezien. geen vlekken, alleen die nare omgekrulde bladeren die ik alle afgeknipt heb. weet ook niet wat ik anders had kunnen doen.

wacht af wat de knappe koppen hier er over vertellen en hoop een remedie te horen

groetjes wilma

Nou Wilma, dat is nou ook toevallig....er zaten ook bruine afgestorven bladeren aan, die verwijder ik dan. Maar kleine rupsjes heb ik niet gezien, wel die witte luisjes.....Ga maar eens spuiten met iets. De foto is 3 maal geplaatst ha ha, maar de bruine blaadjes zijn niet te zien. Ik hoop op nog meer knappe koppenreacties evenwel. Succes! ps mijn tuin is in Utrecht.

ik denk (geen knappe kop ) toch aan een luis, melige pruimenluis?

zoja: bestrijden met gier of spruzit eco

dank voor je reactie, mag je ook spuiten met zeep en spiritus? Wat is dat spuzit dan?