lvandervelde Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 (edited) Ik heb mij gisteren aangemeld omdat ik een vraag heb over wegvallende planten in Dille. Ik heb een groentetuin op lichte zavelige grond. Verleden jaar viel de gezaaide dille een paar weken na opkomst weg door een aantasting, mogelijk een wortelschimmel of een virusaantasting. Dit jaar dreigt dit weer te gebeuren. Ik heb foto's gemaakt van de aantasting en zal die hier bijvoegen. Wie kan mij vertellen wat de oorzaak zou kunnen zijn en hoe ik deze kan voorkomen? Alvast bedankt! Leo Ik heb inderdaad een grote fout gemaakt. In plaats van Dille was het Kervel ! Ik begrijp dat ik het bericht nu niet meer kan verwijderen. Verleden jaar viel inderdaad de Dille weg na opkomst, maar ook de Kervel. Ik teel deze kruiden nog maar pas. Ik zal een nieuw bericht aan maken, wanneer ik gelegenheid heb en verzoek de beheerder van de site dit bericht te verwijderen. Excuses. Al doende leert men! Edited June 3, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Misschien helpt dit ? : hoe-foto-s-op-het-forum-plaatsen-t324.html Niet voor de dille dan, maar om een plaatje voor bij je vraag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Ik herken jouw plantjes niet als Dille... of ligt dat aan mij? Weet verder de oorzaak van het bederf ook niet. Voor het verwijderen van 6 van de 7 dubbel geplaatste foto's:Ga naar Edit rechts onder in je bericht... Wis de codes van de dubbele foto's en druk op bevestigen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted June 3, 2015 Share Posted June 3, 2015 Dit ziet er niet uit als dille, maar meer als een peterseliesoort.Hier worden de peterseliebladeren zo tegen het einde van het seizoen ook wel wat gelig / wittig zoals op de tweede foto, maar dat er zwarte delen inkomen, nee, dat heb ik nog nooit gehad. De planten staan op een wat zure zandgrond en groeien goed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts