HuubvG Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Gisteren stond deze etageplant nog dapper overeind, het leek erop dat die voor het eerst zou gaan bloeien. Vandaag zag ik een paar stengels die waren gaan hangen en nu hangt de hele plant er treurig bij. Wat kan dit zijn? De grond is vochtig genoeg en de bemesting lijkt me ook wel goed, zonnige standplaats. Internet afzoeken leverde niets op. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Buiten dat er natuurlijk ook wel écht wat aan de hand kan zijn ( bv vraat ondergronds aan de wortels ) denk ik dat er het volgende aan de hand is : We hebben na een zeer droge en wat koudere periode nu opeens na een zonloze week wat regen gehad. De regen doet de plant opeens een groeispurt maken. Dan vandaag een opeens wolkenloze hemel. Sterke zon. De nieuwe groei kan dat even minder aan, gaat slap hangen. Morgenocht. moet ie weer recht overeind staan. Geen water geven. Is voldoende gevallen.Morgen avond hangt ie weer slap hoor. Zou ik tenminste wel doen als ik die plant was ( morgen heet ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted June 4, 2015 Author Share Posted June 4, 2015 Het ergste is, hij staat alweer bijna overeind. Ik wilde het net berichten... Nu je het zegt, helemaal duidelijk. Ik maakte me te snel zorgen en dacht beter op tijd aan de bel trekken. Het is nu schaduw daar en ik heb er extra water bij gedaan. Nu weet ik dus niet door welke van de twee ze er weer beter bij staat, misschien door beide. Misschien morgen afdekken voor de warme zon bovenop de buitentemperatuur. Bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Vind ik zelf dat je dat niet moet doen met planten. Ding moet het maar kunnen hebben hoor ( en een Phlomis soortje zéker ) al die zon. Hier hing ook veel slap vanmiddag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HuubvG Posted June 4, 2015 Author Share Posted June 4, 2015 Dan ga ik het ook niet doen. Het is voor het eerst dat ik deze plant heb, had dit eerder nog niet gezien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted June 4, 2015 Share Posted June 4, 2015 Zie het ook gebeuren wat Huub beschrijft bij sommige planten. Uitleg van Bit is heel plausibel. Meestal zal plant dus sterkere wortels maken om toch ergens op zoek te gaan naar vocht en het evenwicht in groei herstelt zich. Leerzaam topicje! Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 5, 2015 Share Posted June 5, 2015 zekershad het gisteren ook met mijn rode kool, was even bang voor knolvoet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts