Kleintje75 Posted June 15, 2015 Share Posted June 15, 2015 Ik heb sinds een paar weken mijn komkommerplanten (chinese slangen) in de volle grond staan.Echter groeien ze niet echt. Ze zien er voor de rest wel gezond uit.Ik dacht ze slim achter mijn kasje te zetten ivm de wind en zo, maar zodoende pakken ze, nu alles in de kas groeit en groeit.. pas volle zon in de namiddag.Ik heb nu een soort tunneltje gemaakt van plastic om ze wat warmer te krijgen. Staan ze verkeerd? Komt het goed? Is die folietunnel een goed idee om ze te laten groeien? (De foto moet in t bericht een kwartslag draaien, maar geen idee hoe, op mijn laptop staat hij goed...) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted June 15, 2015 Share Posted June 15, 2015 Lijkt me prima. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted June 15, 2015 Share Posted June 15, 2015 Ik heb ook Chinese Slangen in de tuin staan en die groeit ook niet echt hard. Krijgt wel meer zon dan jouw plant, maar tot nu toe groeit die nog langzaam. De echte groeispurt komt vanzelf wel denk ik. Overigens is dit wel de eerste en laatste keer dat ik Chinese Slangen heb gezaaid, het schijnt dat deze soort bitterder is dan de andere komkommersoorten, en dat is iets wat ik niet wil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted June 15, 2015 Share Posted June 15, 2015 het schijnt dat deze soort bitterder is dan de andere komkommersoorten Zal wel meevallen. Voor buiten prima keuze. Bitterheid is geen probleem. Kan wel zaad vormen en daarom niet te lang laten hangen/groot laten worden. Er wordt zo veel "gezegd".... Nu kun je het zelf proeven en ik vermoed dat als je de frisse smaak en knapperigheid van een verse eigen kweek komkommer een maal hebt geproefd, je al die rechtere, grotere en gaver uitziende komkommers uit de supermarkt (en rassen die dat vooral na willen doen) tweede keus gaat vinden. En als je de smaak van zelf kweken een maal te pakken hebt, moet je zeker eens een ronde apple/lemon-komkommer buiten opkweken en proeven.....of van een wat zuurdere sikkem-komkommer. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted June 15, 2015 Share Posted June 15, 2015 Heb afgelopn jaar al komkommers uit de tuin van de buren geproefd. Heel anders dan de waterbommen uit de supermarkt, die ik overigens ook best lekker vind. De buurkomkommers waren geen Chinese Slangen, maar wel lekker genoeg dat het naar meer smaakte. Toevallig had ik dit komkommerzaad en die heb ik dus geplant. Ben benieuwd naar de smaak en hoop dat het niet te bitter is, maar dat is afwachten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kleintje75 Posted June 15, 2015 Author Share Posted June 15, 2015 Ach dat bittere is volgens mij echt n kwestie van op tijd plukken...ALS er maar wat aankomt, goed om te horen dat er bij meer mensen nog geen spectaculaire groei in zit. Misschien nog wat meer geduld Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted June 15, 2015 Share Posted June 15, 2015 Als ie gezond oogt en wel wat groeit, zal het wel goed komen. Nachten zijn nog vaak wat koud. Geef evt. wat beschutting en zorg dat ie geregeld wat water krijgt, maar niet op blad en rondom de stam (niet ertegen). Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kleintje75 Posted June 23, 2015 Author Share Posted June 23, 2015 Inmiddels staan de plantjes er beter bij, al vind ik ze nog niet groot. Ze klimmen aan t onderste deel van m'n klimrek.Wel staan de eerste bloemknoppen er in, kan ik die gewoon laten ontwikkelen? Of moeten die er uit op de plant eerst hoger te laten klimmen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts