janmeijer Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 beste forumleden,Dit voorjaar heb ik een zomerframboos gepoot. Deze plant bloeit wel maar de bloemen vormen geen vrucht maar kwijnen op den duur weg.Ook de bladeren aan het oude hout vergelen. Wat kan daar de oorzaak van zijn? Ik krijg overigens mooie stevige nieuwe scheuten maar als deze volgend jaar ook geen vruchten geven heb ik er niet veel aan. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. me vr gr.Jan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raquette Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Vergeelde bladeren kunnen wijzen op een stikstoftekort - als je niet bijgemest hebt - of een magnesiumtekort als je overbemest hebt. Beetje kort door de bocht, maar het klopt zo ongeveer:). Heb je überhaupt bijgemest en zo ja, waarmee? Ik heb sinds vorig jaar ook een framboos en het valt me nog best tegen hoeveel mest/voeding die moet hebben (wij hebben dan ook vreselijk schrale zandgrond in de tuin). Losse, goed waterdoorlatende grond vindt 'ie ook fijn. Ik kan niet met zekerheid zeggen of de bloemen afvallen door een voedingstekort, maar ik vind het wel logisch klinken dat de plant zijn bloemen afstoot als hij geen energie heeft om er vruchtjes van te maken - dat doen pepers etc. ook. Misschien een foto erbij? Quote Everybody needs beauty as well as bread --- John Muir Algehele moes-, klus- en knutselblog: http://www.recoverista.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts