voordeleute Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 [img-rotate=][/img-rotate] leek me wel in beetje vreemd hebben het niet allemaal/meer de oudere.. courgette in een 7.5l pot,ben ik paniek aan het zaaien of toch beter verwijderen ofzo? bedankt alvast! groene groeten.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voordeleute Posted June 17, 2015 Author Share Posted June 17, 2015 kan et door n dagje te droog te staan? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dries_86 Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 Is mogelijk, maar meestal als ze een vreemde vorm hebben/verschompelen/rotten zijn ze waarschijnlijk slecht bevrucht. Je kan altijd een handje helpen door het stuifmeel van mannelijke bloem (liefst van andere courgetteplant , kruisbestuiving) over te brengen naar stamper vrouwelijke bloem zo is er minder kans op zulke vruchten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted June 17, 2015 Share Posted June 17, 2015 ik vermoed niet of niet goed bevrucht. heb ik ook bij de eerste courgettes. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voordeleute Posted June 17, 2015 Author Share Posted June 17, 2015 ok die bestuiving eens gaan bekijken..gewoon laten groeien, of wat verloren energie icm met m'n kleinere pot?groetjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted June 18, 2015 Share Posted June 18, 2015 Zitten best veel courgettes tegelijk aan die ene plant, en dat vergt wel veel. En dan ook nog in een pot. Goed bemesten en water geven.Vroeg plukken en opeten is het lekkerst trouwens. En zet de plant ook aan tot het produceren van meer bloemen en dus courgettes. Bijvoorbeeld voor een knalgeel soepje: wat-heb-je-net-gegeten-uit-eigen-tuin-2-t6846-1910.html(halverwege de pagina...) . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
voordeleute Posted July 1, 2015 Author Share Posted July 1, 2015 hebbet toch continu hoor, alles die bijschiet verschrompelt.. met de groene ook..zou het kunnen dat hij alles naar de ene courgette duwt zeg maar icm te kleine pot? ziet er een lekker soepje uit trouwens! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts