Roos78 Posted June 25, 2015 Share Posted June 25, 2015 Een ontzettende noob-vraag , maar ik kan het antwoord niet vinden. Ik heb mijn wortels en lente ui niet genoeg uitgedund en wil dat dus nog wat meer doen. De paar worteltjes die ik eruit trok waren ongeveer 2 cm lang en een halve cm dik, sommige ook wat groter. Ze ruiken heerlijk en vind het zonde ze weg te moeten gooien. Zijn ze gewoon eetbaar (als snoepjes zeg maar), of moeten ze toch bepaalde rijping -groei hebben? Zelfde vraag voor lente ui of bos ui (ik weet niet wat het verschil is tussen deze twee) Groetjes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted June 25, 2015 Share Posted June 25, 2015 Mini groenten, erg in trek bij de betere chefs... Dus zeker niet weggooien maar een tópgerechtje van maken of zo door de sla mikken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Waaslander Posted June 25, 2015 Share Posted June 25, 2015 Smakelijk . Waarom zou ze niet eetbaar Zijn? Hier worden de wortels ook in meerdere keren uitgedund . Eerste maal die echt te dicht staan en dan later naar behoefte stuk per stuk als ze nog klein zijn . Ik zaai ze vrij dicht is de uitkomst slecht toch nog een goede dichtheid tegen dat ze groot zijn . Is uitkomst wel goed kan je snel (babywortels) oogsten en eten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roos78 Posted June 25, 2015 Author Share Posted June 25, 2015 Oh wat fijn , bedankt voor jullie reacties, dat wordt snacken morgen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
diesel4666 Posted June 25, 2015 Share Posted June 25, 2015 Wortels maken wel geleidelijk aan hun suikers aan. Babywortels zijn dus wel niet erg lekker, vind ik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts