Tania Geplaatst: 26 juni 2015 Geplaatst: 26 juni 2015 Hallo iedereen nu ik weer tijd en ruimte heb voor het onderhouden van een minimoestuintje, heb ik een tijdje terug erwten (Kleine Rheinländerin) en struikboontjes (Hema boontjes, Chinees boontje) gezaaid, die lekker compact aan het opkomen zijn Alleen kwam ik bij thuiskomst na een weekend bij m'n ouders te zijn geweest erachter dat ze nu al beginnen met bloemknoppen maken, terwijl 't nog babyplantjes van amper 10cm hoog zijn Nu is mijn vraag, kan ik die bloemknopjes veilig verwijderen, zodat de plantjes hun energie steken in't groter groeien ipv bloemen maken? Ze mogen binnenkort voor't eerst naar buiten en krijgen zsm ook een groter verblijf, agz hun zaaipotjes nu toch echt veuls te klein zijn Alvast bedankt Quote
Bit Geplaatst: 26 juni 2015 Geplaatst: 26 juni 2015 dat zo'n plantje dus in de bloei schiet, is omdat ze dus te lang in een te klein potje staan. Uit armoede ( noem het overlevingsdrang of doodstrijd ( beetje heftig begrip , maar eigenlijk is het wel zo )) gaat het plantje dus bloeien. vlot je tuintje in en bloemen er uit knijpen ja. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.