cedricm Geplaatst: 27 juni 2015 Geplaatst: 27 juni 2015 Hallo, Heb al in verschillende boeken en op het internet opgezocht als ik paprika's moet snoeien. Er zijn verschillende meningen over. Wat doen jullie? Snoeien jullie dat pas als er een aantal paprika's zijn? Dank u wel! Quote
Aluapje Geplaatst: 27 juni 2015 Geplaatst: 27 juni 2015 Paprika's snoeien? Nee, dat hoeft echt niet, tenzij je het doet rond september om de laatste vruchten nog te laten rijpen. Maar als je daar te rigoureus in bent, bewerkstellig je het tegenovergestelde!! Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak
cedricm Geplaatst: 28 juni 2015 Auteur Geplaatst: 28 juni 2015 dank u wel! zal ze niet snoeien wat ik ook dacht.Nog een probleempje met mijn paprika's nl sommige bladeren hebben een aantal witte plekken, hopelijk is het geen schimmel. Moet er wel bij zeggen dat ik heel veel last heb van bladluizen, gisteren heb ik met 5l lauw water, 2 eetlepels azijn en 3 eetlepels bruine zeep op de onderkant van de bladeren gespoten. (stond in een boek dat dit een uitstekend middel is tegen bladluizen).Heb een aantal foto's in bijlage gestoken. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 28 juni 2015 Geplaatst: 28 juni 2015 Ik denk dat dit brandplekken zijn van de zon? Quote
Itoero Geplaatst: 29 juni 2015 Geplaatst: 29 juni 2015 Ja dat komt door de zon.Je ziet duidelijk dat je pepers zonnebrand hebben. Paprika's/pepers hebben niet snel last van schimmels. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
cedricm Geplaatst: 2 juli 2015 Auteur Geplaatst: 2 juli 2015 Dank u wel! Kan je daar iets tegen doen of is dit niet zo erg? Quote
weknow Geplaatst: 2 juli 2015 Geplaatst: 2 juli 2015 Inderdaad. Lijkt er op dat er druppeltjes water op de bladeren blijven staan en daar brandplekjes geven. Water geven rondom de plant en beter niet er over heen. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.