Erny Geplaatst: 11 juli 2015 Geplaatst: 11 juli 2015 Is Prive Bericht... zie bovenin je scherm, kun je aanklikken en dan het bericht openen. hoe-foto-s-op-het-forum-plaatsen-t324.html en voor als ze dan scheef geplaatst worden: foto-s-niet-rechtop-scheef-op-de-kop-geplaatst-t16053.html Quote
Frans D Geplaatst: 11 juli 2015 Geplaatst: 11 juli 2015 Als het goed is dan is dit de directe link naar je postvak in privé berichten; ucp.php?i=pm&folder=inbox (dus even op klikken).Daar hoort dan een bericht van mij met mijn emailadres te staan. Quote
Frans D Geplaatst: 11 juli 2015 Geplaatst: 11 juli 2015 Ik heb even foto's van de mijne gemaakt, zodat je vergelijkingsmateriaal hebt.Jij hebt ze ongeveer anderhalve week later als mij geplant. Evie 2 (doordrager, niets aan gedaan) Frau Mieze (die ging het laatste in bloei) En 6 x 2 verschillende soorten enkeldragers in twee bakken (bloeitijd verschilde daar niet echt veel onderling). Ze staan nogal in vreemde potten, maar ik durfde de bakken niet te gebruiken waar de eerste oogst in is mislukt, vanwege eventueel aanwezige ziektekiemen. Ik heb ze overigens afgelopen week voor het eerst wat voeding gegeven. - Quote
lucvhaaster Geplaatst: 12 juli 2015 Auteur Geplaatst: 12 juli 2015 Hoi, Die van jou staan er mooi bij Frans!Dan staan die van mij er maar karig bij.Weet je trouwens mischien wat die aantasting is?Ik woon trouwens bij Keukenhof vlak bij de kustNet verhuisd Quote To plant a garden is to believe in tomorrow
Frans D Geplaatst: 12 juli 2015 Geplaatst: 12 juli 2015 Hallo Luc, Sorry gisteren geen tijd gehad om te reageren, vanwege visite. Het is wat slecht te zien, maar het lijkt alsof je het rizoom te diep hebt gezet.Wanneer je een frigo plant bekijkt, dan zie je op de overgang van de wortels naar de onderkant plant een verdikking op het plantgedeelte zelf.Die verdikking moet boven de grond staan, indien je niet snapt wat ik bedoel dan kan je hier een goede tekening daar over zien; http://aardbeiplantje.nl/plantdiepteIk zou even controleren of dat wel goed is gedaan, het kan er voor zorgen dat de plant zich niet goed ontwikkeld en uiteindelijk dood gaat. Quote
lucvhaaster Geplaatst: 12 juli 2015 Auteur Geplaatst: 12 juli 2015 Hoi, Bedankt ik zal even kijken hoe ik ze geplant heb.Nog bedankt voor de foto's trouwens Groetjes moestuinier lucvhaaster Quote To plant a garden is to believe in tomorrow
Frans D Geplaatst: 12 juli 2015 Geplaatst: 12 juli 2015 Hallo Luc, Uiteraard graag gedaan.Normaal worden bij een frigo plant alle bladeren afgeknipt en vervolgens worden ze in de koeling bewaart.Je koopt dus een plant die uit wortels bestaat en oude afgestorven steeltjes van de afgeknipte bladeren.Die oude bladsteeltjes horen gewoon boven de grond te staan na het poten en in het midden/hart daarvan zal je na het poten nieuwe bladeren zien ontluiken.Ik zie bij jou eigenlijk geen enkel oud bladsteeltje rondom je nieuwe bladeren en ook lijkt het alsof er bij één plant zand in het hart van de plant ligt.Hierom denk ik dat je ze te diep hebt gezet. Quote
D_SDennis Geplaatst: 12 juli 2015 Geplaatst: 12 juli 2015 Ik weet niet of het wat helpt maar ik heb frigoplanten gekocht en geplant in maart. Doordragers. Ik heb op advies van de leverancier alle bloemen tot eind mei verwijderd. Ook alle uitlopers heb ik verwijderd. De eerste bloemen gingen al enkele weken na het planten open net boven de wortelstok, maar die heb ik dus verwijderd. Erg veel bloemknoppen. Tegen de tijd van eind mei kwamen er drie weken lang geen nieuwe knoppen tevoorschijn, maar uitlopers. Ik begon me haast zorgen te maken of er nu nog wel nieuwe knoppen kwamen. maar in de loop van juni verschenen de eerste nieuwe bloemknoppen en die zijn inmiddels uitgegroeid tot lange bloemstelen, zoals het hoort. De planten zijn door het verwijderen van de bloemknoppen en uitlopers uitgegroeid tot prachtinge, volle en gezonde planten, die dus nu sterk genoeg zijn om mooi lange bloemstelen te maken. Quote
Frans D Geplaatst: 12 juli 2015 Geplaatst: 12 juli 2015 Als ik het goed begrijp dan heb je nog steeds geen aardbeien mogen oogsten Dennis?Lijkt mij dat je in dat geval te lang de bloemen hebt verwijderd.Ik verwijder maximaal de eerste 2 á 3 bloemtrosjes van een doordrager in het voorjaar.Nu niet gedaan, vanwege het late poten van de planten.De beweegredenen heb ik eerder uitgelegd. Quote
lucvhaaster Geplaatst: 12 juli 2015 Auteur Geplaatst: 12 juli 2015 Hoi, Ik heb de aardbeien nu goed geplant.Ik zag de verdikking inderdaad, die zit nu mooi boven de grond.Bedankt voor je hulp! Groetjes moestuinier lucvhaaster Quote To plant a garden is to believe in tomorrow
Frans D Geplaatst: 12 juli 2015 Geplaatst: 12 juli 2015 Hopelijk is het niet te laat Luc.Geef je ze wel voldoende water op droge dagen? Quote
lucvhaaster Geplaatst: 13 juli 2015 Auteur Geplaatst: 13 juli 2015 Hoi, Ja mijn moeder geeft ze nu om de dag water want ik ben een weekje op voetbalkamp en kan dus niet watergeven en ook niet reageren.Tot volgende week! Groetjes moestuinier lucvhaaster Quote To plant a garden is to believe in tomorrow
D_SDennis Geplaatst: 13 juli 2015 Geplaatst: 13 juli 2015 Frans, nee, van deze batch aardbeienplanten dus nog geen vruchten. Maar de eersten zijn nu aan het rijpen. En twee velden met eenmaaldragende soorten zijn nu klaar. Dat is allemaal geoogst, opgegeten of tot jam verworden. Dus eigenlijk volgt het elkaar dus heel prima op en kan ik komende week volop gaan plukken. Echter volgend jaar is het niet de bedoeling tot eind mei de bloemen weg te halen. Het gaat alleen er om dit bij nieuwe planten te doen. Volgend jaar zijn de planten sterk genoeg om al vanaf het begin te dragen. Quote
Frans D Geplaatst: 13 juli 2015 Geplaatst: 13 juli 2015 Ik lees er verschillende dingen over en ook dat bloemen weghalen tot in juli, kan leiden tot zeer grote oogsten in Augustus.Ben in ieder geval benieuwd naar je bevindingen, houd ons op de hoogte zou ik zeggen. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.