Jump to content

Toppen tomaten?

lucvhaaster

Recommended Posts

Hoi,

Ik heb 4 kerstomatenplanten gezaaid van het ras Rosso Cremlin F en dat zijn nu al grote planten.

Maar op de verpakking van het zaad staat: "na 4 trossen de top uit de plant knijpen".

Weet iemand wat dat is en hoe je dat moet doen. Ik ben een beginnende moestuinier en weet dus nog niet hoe dat werkt. Ook staat er niet op de verpakking hoe groot de plant wordt alleen dat ze 50 cm uit elkaar moeten. Dus als er iemand is die ervaring met dit ras heeft en weet hoe hoog hij wordt, zou ik dat graag willen horen.

Groetjes moestuinier lucvhaaster

To plant a garden is to believe in tomorrow

Gewoon de bovenkant er af knippen. B.v. vlak boven de laatste bloemtros. Heb je ze buiten staan of in de kas? In het laatste geval kun je rustig nog even doorgaan. Ik top pas na 5 trossen en die van mij staan buiten. Oké, meestal rijpen de laatste niet goed meer, vooral als het najaar tegenvalt qua weer.

Paula

Ik kweek regenwormen in mijn compostbak

Ik heb meerdere tomaten planten in de kas staan. Verschillende rassen maar drie planten hebben het dak al bereikt. Als ik deze topt worden dan de wel tomaten rijp? Er zitten een hoop bloemen maar ook al een hoop groene tomaten in. En hoe vaak moet ik ze eigenlijk water geven, geef ze nu 3 keer per week flink water...

De tomaten moeten nog rood kleuren..

Groetjes karin

Helaas Karin, ik heb geen kas. Dat weet ik dus niet. Die van mij, laat ik, niet hoger dan ruim een meter worden. Ook al omdat ze dan topzwaar worden en bij regen en wind met stok en al omvallen.

Ik kweek regenwormen in mijn compostbak