lucvhaaster Posted July 7, 2015 Share Posted July 7, 2015 Hoi, Ik heb 4 kerstomatenplanten gezaaid van het ras Rosso Cremlin F en dat zijn nu al grote planten.Maar op de verpakking van het zaad staat: "na 4 trossen de top uit de plant knijpen".Weet iemand wat dat is en hoe je dat moet doen. Ik ben een beginnende moestuinier en weet dus nog niet hoe dat werkt. Ook staat er niet op de verpakking hoe groot de plant wordt alleen dat ze 50 cm uit elkaar moeten. Dus als er iemand is die ervaring met dit ras heeft en weet hoe hoog hij wordt, zou ik dat graag willen horen. Groetjes moestuinier lucvhaaster Quote To plant a garden is to believe in tomorrow Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aluapje Posted July 7, 2015 Share Posted July 7, 2015 Gewoon de bovenkant er af knippen. B.v. vlak boven de laatste bloemtros. Heb je ze buiten staan of in de kas? In het laatste geval kun je rustig nog even doorgaan. Ik top pas na 5 trossen en die van mij staan buiten. Oké, meestal rijpen de laatste niet goed meer, vooral als het najaar tegenvalt qua weer.Paula Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak Link to comment Share on other sites More sharing options...
lucvhaaster Posted July 7, 2015 Author Share Posted July 7, 2015 Hoi, Mijn tomaten staan buiten en ze doen het prima weet alleen niet hoe hoog ze worden. Ik hoop niet te hoog. Weet jij misschien hoe hoog ze worden? Quote To plant a garden is to believe in tomorrow Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aluapje Posted July 7, 2015 Share Posted July 7, 2015 Zo hoog als jij ze wilt laten worden maar toch al gauw zo'n meter hoog.Paula Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak Link to comment Share on other sites More sharing options...
groentenvrouwtuinier Posted July 11, 2015 Share Posted July 11, 2015 Ik heb meerdere tomaten planten in de kas staan. Verschillende rassen maar drie planten hebben het dak al bereikt. Als ik deze topt worden dan de wel tomaten rijp? Er zitten een hoop bloemen maar ook al een hoop groene tomaten in. En hoe vaak moet ik ze eigenlijk water geven, geef ze nu 3 keer per week flink water...De tomaten moeten nog rood kleuren.. Groetjes karin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aluapje Posted July 11, 2015 Share Posted July 11, 2015 Helaas Karin, ik heb geen kas. Dat weet ik dus niet. Die van mij, laat ik, niet hoger dan ruim een meter worden. Ook al omdat ze dan topzwaar worden en bij regen en wind met stok en al omvallen. Quote Ik kweek regenwormen in mijn compostbak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balto Posted July 11, 2015 Share Posted July 11, 2015 De tomaten hebben dan juist meer kans om rijp te worden. Wat betreft het water geven, ervoor zorgen dat de grond vochtig blijft. Drie keer per week een flinke hoeveelheid, lijkt mij prima. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts