Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hoe stellen jullie je Stekgrond samen


citroen

Aanbevolen berichten

Hoe stellen jullie je Stekgrond samen ?

Hoe gaat men te werk bij gebruik van Vermiculiet ?

Is het gebruik van gewone potgrond af te raden bij het nemen van stekken (door aanwezigheid van basis meststof)

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje afhankelijk van wat ik stekken maak ( de ene stek wil echt een veel doorlatender mengsel dan een andere ) gebruik ik gewoon potgrond gemengd 50/50 met brekerszand.

Vermiculiet heb ik ook wel gebruikt, maar weinig ervaring mee, mee gestopt, vond het lastig beoordelen hoe vochtig/ droog de grond was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet ik weer niet wat rijnzand is hhaahaha. maar een heel grof zand dus ( brekerszand ) staat brekerszand op de zak. Inveegzand noemen ze het ook wel. kleine hoekige steentjes.. Nee... geen split.

Brekerszand. Wit zand ( heel fijn ) is ongeschikt. wordt een te vaste massa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is er ook nog ophoogzand en speelzand en metselzand (bij de Gamma bijvoorbeeld). Niet heel fijn en ook niet heel grof. Ik gebruik dat ook gewoon voor mengen met andere grond...voor zaaien of stekken. Is ook goed om bij te mengen als je potjes perst...dan is het hele grove juist minder geschikt...valt te snel uit elkaar.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...