Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beetje zwartmoeskervelzaad wil ik graag van je Jorieke. Van mijn 2 planten is er 1 dood en de ander lijkt niet te bloeien...dus voortbestaan onzeker. En het zaad is maar kort kiemkrachtig en dat van jou lekker vers

Is het zaad niet ook culinair goed bruikbaar? (In zoetzuur e.d. zoals venkelzaad?)

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Ik heb heel wat grondscheuten van een lekkere zomerframboos. Ik weet niet welk ras, maar hij groeit als een gek (in dit geval ook op een plek waar hij echt niet hoort) en de vruchten zijn vrij groot en los. Goed om te verwerken, wat te los om als mooie vruchtjes voor de sier te dienen in toetjes ofzo

De scheuten zijn nu al een meter hoog, ik graaf er zelf ook heel wat uit (en verplant ze dan) omdat ik wat meer zomerframbozen wil.

Ik zoek dan nog korianderzaad, mag van eigen oogst. Liefst een mooi zakje vol, want ik wil het gebruiken in de keuken. En niet in de tuin.

Geplaatst:

Nu in totaal ruim 25 kg oesterschelpen. Dat moet maar genoeg zijn, één eierschaal weegt tenslotte slechts 6 gram.

Aan Joep om uit te zoeken hoe te vermalen. Eerst in een hakselaar, en daarna in een oude koffiemolen? Of in een aan te schaffen schrootmolen, mooie smoes om zelf (bier)mout te gaan schroten.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Ik heb driekwart jampot (Bonmamam) met korianderzaden..is dat genoeg?

Ik kan ook goudsbloem oogsten, maar ik heb ook een variant staan(pink surprise) dus er is kan dat mijn calendula officinalis geen officinalis meer is.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dat is zeker mooi, zo'n hoeveelheid. Bedankt!

Ja ik wil de goudsbloemen vooral voor de leuk en de mooi, dat het zichzelf ook weer uitzaait. Maar het zou wel mooi zijn er af en toe ook wat van te plukken en te drogen om te gebruiken in de keuken en voor smeerseltjes. Zou het heel erg (negatief) gaan mengen denk je? Of komen er gewoon pink surprise en ook normale bloemen aan verschillende planten. Dus dat ik dan die normale oranje gebruik en die andere niet.

Ik kan trouwens een heleboel salie drogen, mocht iemand dat willen. Ik heb grote struiken die ik binnenkort wil snoeien. Het gaat dan vooral om de variant met paars blad, en een variant met dikkere bredere bladeren. Wel eetbaar uiteraard.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Als iemand er een mooi plekje voor heeft, dan wil ik wel 2 van mijn vrouwelijke loopeenden te ruil aanbieden:

Het gaat om de donkerbruine gevlekte (wildkleur?) eend met witte kraag helemaal links, en een witte.

IMG028945451440434979.JPG

Ze zijn begin dit jaar uitgebroed, en ze zitten mooi in de veren. Ze zijn aardig gewend aan ons en aan honden (die niet achter ze aan gaan...) Ze leren makkelijk een bepaald ritme, hier gaan ze bijvoorbeeld elke dag uit de boomgaard, door een hekje naar een ander bosje. Dat weten ze al na een paar keer.

We houden het 4-tal dat we al hadden, plus 2 jonge kerels van dit jaar.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Hey Jorieke, ik heb wel interesse in wat bolletjes oerprei en een paar olifantenknoflook voor op de tuin, mocht dat nog lukken. Ik ben heel stiekem bezig met een veldje vastere dingetjes aan te leggen, zoals bv de oerprei en wat extra bolletjes zijn daar heel fijn bij .

Ik kan in ruil suiker, zout, koffie, azijn,..... u noemt het maar! meebrengen! Wat je het liefst hebt..

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...