gerritr1955 Geplaatst: 11 juli 2015 Geplaatst: 11 juli 2015 Wanneer legt de wortel vlieg zijn eitjes in mijn wortels? Ik heb ongeveer een maand geleden zomerwortels gezaaid en afgedekt met vitrage.Gaat op zich heel goed. Ze staan nu zo'n 5 centimeter boven de grond.Moet ik ze nog steeds afdekken voor de wortelvlieg? Quote Hortus est amicus meus.
weknow Geplaatst: 11 juli 2015 Geplaatst: 11 juli 2015 Ja......tot oktober wel. (Hoewel...zomerwortels...worden die wel zo oud? ) Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
gerritr1955 Geplaatst: 12 juli 2015 Auteur Geplaatst: 12 juli 2015 Ik heb geen idee of ze meegaan tot oktober, maar dat was de vraag ook niet. Toch bedankt voor je antwoordt. Quote Hortus est amicus meus.
weknow Geplaatst: 12 juli 2015 Geplaatst: 12 juli 2015 Ik bedoel dat als je wortels met gaas wilt beschermen tegen wortelvlieg, je tot oktober kans loopt dat er wortelvlieg-vraat komt in die wortels. Gaas blijft tot dan nodig. (Tenzij je de wortels al eerder oogst...zijn zomerwortels tenslotte....voor oogst in de zomer en niet om te bewaren) Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.