Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Gele vlekken in het gazon

erik82

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ik heb een probleempje met mn gazon(naast de moetuin;)). Er bevinden zich rare gele vlekken die maar niet weg gaan.het speelt vanaf het voorhaar denk ik ongeveer en lijkt langzaam uit te breiden. Het gras lijkt niet helemaal dood, er zitten nog groene sprietjes tussen. Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

image_zpsgegmdnhi.jpg

image_zpsdd8kgmsk.jpg

Die andere tik van mij: http://www.aqua-specials.nl

Zojuist heb ik ook nog een aantal emelten gevonden. Nu lees ik veel over biologische bestrijding van deze diertjes met aaltjes. Ik kan alleen nergens vinden of de aaltjes beide beesten bestrijden. Het zou zo de zijn als ik twee keer hetzelfde bestel...

Heeft iemand ervaring met aaltjes?

Die andere tik van mij: http://www.aqua-specials.nl

Denk eigenlijk een schimmel te zien. Meestal als je een stuk graszode weghaalt zit er altijd wel ergens een larve enzo. En inderdaad geeft een dikke oude larve van bv de junikever, andere kevers ook , zulke vlekken doodgras. Maar ik denk dus een schimmel te zien en dat is heel wat anders.

Kun je een foto maken van veel dichterbij ?

Je kunt het ook checken door met je hand er over te strijken. 'stoft' het dan grijs-wit ? ( overigens verspreid je het dan wel iets )

Er zijn nogal wat soorten schimmelaantasting in gras. een grauw grijze, soms zwarte zie je veel. Er is een rode, maar dus ook zo'n wit-grauwe. check es.