Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Oesterzwammen Infectie vraagjes

thanh2468

Recommended Posts

Hey allemaal,

ik heb een tijd geleden blauwe oesterzwam deuvels aangekocht en deze in flessen geplaatst op stukjes beuk. De beukensnippers heb ik eerst overgoten met kokend water uit de waterkoker. (Ik weet niet of dat genoeg is). Het mycelium heeft intussen de hele fles doorgroeid.

Ik zie in de fles nergens iets anders dan mycelium en beuk, loopt mijn mycelium nog steeds kans een infectie op te lopen?

Ik heb ook deuvels in een stuk populier geplaatst. Het zijn er extra veel zodat het wat sneller gaat. De populier is enkele maanden geleden gekapt. Loopt deze veel kans om te mislukken?

Ik zou het stronkje ook liever binnen zetten dan in de tuin. Is een berging hiervoor geschikt of zal alles uitdrogen?

Groetjes

Thanh

Kans op mislukken is er altijd wel. In de verschillende fase heb je steeds weer risico dat het mis kan gaan net als in de moestuin.

Wel is het zo dat als het erg lang zou duren voor je entmateriaal is volgroeid de kans op besmetting groter is.

Als de populieren stam niet veel ouder was zou je geen problemen moeten ondervinden aan besmetting e.d.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl