Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Galia meloen


Barry77

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb 4 Galia meloen planten in mijn tuin staan. Ze staan in de volle grond gewoon buiten.

 

Nu wil het geval dat de plantjes erg klein blijven, maar er komen al wel kleine bloemetjes aan. Weet iemand hoe het komt dat de planten niet groeien? We hebben toch super mooi weer gehad.

 

Moet ik deze bloemetjes eruit halen of niet?

 

groet,

Barry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is gewoon nog erg vroeg, we hebben hardstikke mooi weer gehad maar nachten kunnen nog best koud zijn, straks met warmere nachten gaan ze harder,

geef je ze wel regelmatig water, bloemen hoeven er niet af.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bodem moet minstens 15° zijn voor meloenen en dat haal je s'nachts niet en sommige dagen.

 

Hier staan de watermeloenen op een broeiveur en daar is het s'nachts 21° op, die groeien als een speer.

Als je overdag met je hand over de grond gaat voel je de warmte uit de grond komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag eens de digitale thermometer in de grond gestoken van de broeiveur waar de watermeloenen opstaan, het was vanmorgen om 8 uur er 25° in de grond.

Ze groeien alsof ze aan de Costa d'Anvers liggen te zonnen. Het onkruid ook

 

De hoeveelheid verse mest en stro heb je denk ik makkelijker op de plaats waar je wilt dan broeierige compost, behalve als je ze op de warme composthoop zet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het Koert, heb antiworteldoek liggen maar rats vergeten, dom dom van mij.

 

En nu het doek eronder foeffelen

 

Maar had gedacht als volgende week de eerste aardbeien zijn geoogst het stro gebruiken tussen de watermeloenen.

 

Maar heb gezien dat her en der de watermeloenen aan de ranken spontaan wortelen, dus weet het nu niet meer......................

Niks doen en laten wortelen of stro?

In de serre staan ze op antiworteldoek, dan zou ik verschil kunnen zien als dat er al is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...