Barry77 Posted May 26, 2011 Posted May 26, 2011 Hallo, Ik heb 4 Galia meloen planten in mijn tuin staan. Ze staan in de volle grond gewoon buiten. Nu wil het geval dat de plantjes erg klein blijven, maar er komen al wel kleine bloemetjes aan. Weet iemand hoe het komt dat de planten niet groeien? We hebben toch super mooi weer gehad. Moet ik deze bloemetjes eruit halen of niet? groet,Barry Quote
hansm Posted May 26, 2011 Posted May 26, 2011 Het is gewoon nog erg vroeg, we hebben hardstikke mooi weer gehad maar nachten kunnen nog best koud zijn, straks met warmere nachten gaan ze harder,geef je ze wel regelmatig water, bloemen hoeven er niet af. Quote Players only love you when they're playing.
Borsalino Posted May 26, 2011 Posted May 26, 2011 De bodem moet minstens 15° zijn voor meloenen en dat haal je s'nachts niet en sommige dagen. Hier staan de watermeloenen op een broeiveur en daar is het s'nachts 21° op, die groeien als een speer.Als je overdag met je hand over de grond gaat voel je de warmte uit de grond komen. Quote
Barry77 Posted May 28, 2011 Author Posted May 28, 2011 Ik begrijp dat ik nog een beetje geduld moet hebben totdat de bodem iets meer opwarmt. We wachten af. Quote
Koert Posted May 28, 2011 Posted May 28, 2011 een broeiveur, is vergelijkbaar met composthoop neem ik aan, ik heb ze daar dus opgezet en de bovenkant afgedekt met glas. Quote Even a broken clock is right twice a day
Borsalino Posted May 28, 2011 Posted May 28, 2011 Vandaag eens de digitale thermometer in de grond gestoken van de broeiveur waar de watermeloenen opstaan, het was vanmorgen om 8 uur er 25° in de grond.Ze groeien alsof ze aan de Costa d'Anvers liggen te zonnen. Het onkruid ook De hoeveelheid verse mest en stro heb je denk ik makkelijker op de plaats waar je wilt dan broeierige compost, behalve als je ze op de warme composthoop zet. Quote
Koert Posted May 28, 2011 Posted May 28, 2011 Ik heb een stuk antiworteldoek bovenop de compostbak gelegd met 2 gaten erin voor de meloenplantjes.....geen onkruid dus! Quote Even a broken clock is right twice a day
Borsalino Posted May 29, 2011 Posted May 29, 2011 Ik weet het Koert, heb antiworteldoek liggen maar rats vergeten, dom dom van mij. En nu het doek eronder foeffelen Maar had gedacht als volgende week de eerste aardbeien zijn geoogst het stro gebruiken tussen de watermeloenen. Maar heb gezien dat her en der de watermeloenen aan de ranken spontaan wortelen, dus weet het nu niet meer......................Niks doen en laten wortelen of stro?In de serre staan ze op antiworteldoek, dan zou ik verschil kunnen zien als dat er al is. Quote
Recommended Posts