Paksoi Posted July 28, 2015 Share Posted July 28, 2015 Dag, Ik zit met een klein probleempje, maar kan hier niets over vinden op het wereldwijde net.De pompoenen en ook kalebassen worden aangestoken door een insect, maar welke?Anders is een oplossing zoeken voor het probleem nogal lastig. Lijkt zuigschade, geen larve of kanalen gevonden in het binnenste. Groeten,Paksoi ps, ik zal proberen mijn steentje bij te dragen op het forum...ben bij toeval hier terecht gekomen, haha! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted July 28, 2015 Share Posted July 28, 2015 Kan het geen hagelschade zijn? Volgens mij zijn er geen kleine beestjes die aan een pompoen zuigen/eten. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paksoi Posted July 28, 2015 Author Share Posted July 28, 2015 Hagelschade is het zeker niet. (geen rare gedachte )Geen hagel gehad hier en er is duidelijk een bron te zien waar het begint.Ik heb 50 pompoen planten staan en het begint op 1 plek van het stuk grond met aantasting van 2 pompoenplanten en de naastgelegen kalebas.De rest is vrij van schade. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bassie76 Posted July 28, 2015 Share Posted July 28, 2015 Misschien dat er op die plek slakkeneitjes hebben gezeten? Ik had namelijk vorig jaar ook allemaal putjes in een paar van mijn pompoenen, slakkeneitjes en de slakjes die daar uit kwamen hadden dat veroorzaakt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted July 28, 2015 Share Posted July 28, 2015 Wat het is weet ik niet, maar hagelschade op de pompoenen ziet er beslist anders uit. Tenminste op mijn pompoenen dan (verschillende soorten), hier was helaas wel hagel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paksoi Posted July 29, 2015 Author Share Posted July 29, 2015 Slakkeneitjes?ik zal er eens op letten, immers het moet iets zijn.Het lijkt erop dat het een moeilijk onderwerp gaat worden.Als er nu wat meer over te vinden was op het net, hah! Groet,Paksoi Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTman Posted July 31, 2015 Share Posted July 31, 2015 Misschien heeft er een slak geprobeerd er iets van af te eten toen de pompoen nog klein (onbestoven) was.Dat zag ik van de week bij mij. Een aantal kleine slakken waren bezig om een onbestoven vruchtbeginsel op te eten. Het lukte ze trouwens redelijk.Misschien dat ze dat op die foto ook hebben geprobeerd? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts