Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, ik heb in Kroatië een peperplantje gekocht. Het zijn kleine pepertjes met allerlei kleuren. Nou vroeg ik me af wanneer ze rijp zijn? Is dat gewoon als ze rood worden? Want er zitten ook paarse bij. Kan iemand me hierbij helpen

143817959292074971438179637.jpg

Geplaatst:

Pepers zijn al eetbaar als die nog groen zijn en dan zit er niet zoveel sterkte in.

Hoe roder, hoe sterker de pittigheid wordt, en dan zijn ze gelijk rijp en kan je de zaadjes pas voor volgend jaar veilig stellen.

Soms laat men de zaadlijsten zitten voor extra pittigheid, ieder zijn meug natuurlijk.

gr Mat

Geplaatst:

deze pepertjes zijn rijp wanneer ze paars zijn

let maar eens op van groen via rood naar paars

overigens hoe droger de pepers staan en hoe warmer des te heter worden ze

Geplaatst:

Google eens peper "numex" en peper "twilight", dit is er zeker sterk verwant aan. Dit is een variëteit waarvan de pepers verschillende kleuren hebben (paars, rood, geel, etc.).

Geplaatst:
deze pepertjes zijn rijp wanneer ze paars zijn

let maar eens op van groen via rood naar paars

overigens hoe droger de pepers staan en hoe warmer des te heter worden ze

Volgens mij gaan die toch wel van groen, paars en dan rood.

Rood is pas helemaal rijp, nu kan men de zaad pas veilig sllen om te zaaien, zaad uit paarse zal geen plantjes geven.

gr Mat

o,dit zijn zeker geen Bolivian Rainbow, die heb ikzelf ook staan, zijn kleine gekleurde kegeltjes.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...