wilma2 Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 hallo mensen, mijn pas aan het uitlopende roos krijgt nu be halve mooi groen blad ook blad met witte stippen. de zachte nieuwe blaadjes gaan wat om krullen. wat is hier miszie geen beestjes of rupsen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 Ben niet helemaal zeker, maar iets anders van een soort van aantasting kan ik niet bedenken, dan dat je hier een kleine aantasting hebt van een mineerder. Mineerders eten tussen de bladlagen van het blad het groen weg. De plekjes worden doorzichtig zeg maar. Dit is echt niet zo dramatisch. Zijn beestjes ja, maar ienie mini klein en eigenlijk niet te zien. Zitten dus ín het blad tussen de lagen waar een blad uit bestaat. Wordt het niet dramatisch méér dan dit, is er echt niks aan de hand hoor. Je hoeft niet in te grijpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 (edited) ............... Edited August 5, 2015 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted August 5, 2015 Share Posted August 5, 2015 Eens kijken of er achteraan geen rupsjes zitten en die verwijderen voor de gaatjes groter worden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ciska Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 Lijkt mij ook iets van een mineer vlieg....kleine doorzichtige gaatjes in het blad. En geen rups te vinden. Ik heb het ook vaak bij mijn rozen, maar Ik doe er in dit soort gevallen niets aan. Wordt het echt veel erger, dan grijp ik pas in. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
speets Posted August 6, 2015 Share Posted August 6, 2015 En geen rups te vinden.Dat klopt: de larfjes van de mineermot zitten in het blad, zoals Bit al zei.Ze zijn derhalve piepklein. Bril op en vergrootglas erbij Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts