methikal Geplaatst: 16 augustus 2015 Share Geplaatst: 16 augustus 2015 Vanmorgen zag ik dat de bladeren van de komkommerplant gele plekken hebben. Ook een paar vruchtjes lijken afgestorven te zijn.Iemand enig idee wat dit kan zijn? Kan het zo 1-2-3 niet vinden op het forum. Plant doet het al de hele tijd goed, dus vraag me af waar dit vandaan komt. Enige verschil met voorgaande weken is dat ik afgelopen week niet om de dag heb kunnen bewateren, maar 1x per 3 dagen. En de week ervoor lag de plant op de grond en heb ik hem weer op moeten winden om het touw.De 'aangetaste' bladeren heb ik verwijderd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
windindewilgen Geplaatst: 16 augustus 2015 Share Geplaatst: 16 augustus 2015 hoe oud is de plant, zijn het oude bladeren? kan gewoon ouderdom zijn. naarmate de plant ouder wordt neemt de conditie af, na een bepaalde leeftijd raakt het mooie er wel af. als jonge bladeren dit gaan vertonen.......dan is er wat anders aan de hand.die verdroogde komkommertjes komt in ieder geval van droogte, of als er in verhouding enorm veel komkommers al aanhangen en de plant niet alles meer kan voeden. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
methikal Geplaatst: 16 augustus 2015 Auteur Share Geplaatst: 16 augustus 2015 Zit alleen op de oudere bladeren. Ouderdom zou dus goed kunnen.Zou fijn zijn als dat het is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
RobO Geplaatst: 17 augustus 2015 Share Geplaatst: 17 augustus 2015 kan ook een beetje valse meeldauw zijn, dat weghalen was een goed id Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
CindyB Geplaatst: 17 augustus 2015 Share Geplaatst: 17 augustus 2015 Is het een probleem eigenlijk als de plant op de grond ligt en de komkommers ook?Ik heb een plant die is zo gegroeid dat hij inmiddels weer op de grond ligt en vol met komkommers en vruchtbeginsels zit.... Quote Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Paksoi Geplaatst: 19 augustus 2015 Share Geplaatst: 19 augustus 2015 Een komkommerplant kan prima op de grond, sterker nog, hoe denk je dat het in zijn natuurlijke habitat was?Toen waren er ook geen hulpmiddelen Wij hebben ze overigens altijd op de grond, dit jaar voor het eerst wat in het kastanjehekje gevlochten omdat het er leuk uit ziet. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.