Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Komkommerplant ziek?

methikal

Aanbevolen berichten

Vanmorgen zag ik dat de bladeren van de komkommerplant gele plekken hebben. Ook een paar vruchtjes lijken afgestorven te zijn.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Kan het zo 1-2-3 niet vinden op het forum.

Plant doet het al de hele tijd goed, dus vraag me af waar dit vandaan komt. Enige verschil met voorgaande weken is dat ik afgelopen week niet om de dag heb kunnen bewateren, maar 1x per 3 dagen. En de week ervoor lag de plant op de grond en heb ik hem weer op moeten winden om het touw.

De 'aangetaste' bladeren heb ik verwijderd.

image35091439736638.jpg

image55491439736643.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe oud is de plant, zijn het oude bladeren? kan gewoon ouderdom zijn. naarmate de plant ouder wordt neemt de conditie af, na een bepaalde leeftijd raakt het mooie er wel af. als jonge bladeren dit gaan vertonen.......dan is er wat anders aan de hand.die verdroogde komkommertjes komt in ieder geval van droogte, of als er in verhouding enorm veel komkommers al aanhangen en de plant niet alles meer kan voeden.

Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop .

De kleinste met de grootste keuze.

http://www.windindewilgen.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het een probleem eigenlijk als de plant op de grond ligt en de komkommers ook?

Ik heb een plant die is zo gegroeid dat hij inmiddels weer op de grond ligt en vol met komkommers en vruchtbeginsels zit....

Beginnend moestuinier met een moestuin van 42m2 onder glas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een komkommerplant kan prima op de grond, sterker nog, hoe denk je dat het in zijn natuurlijke habitat was?

Toen waren er ook geen hulpmiddelen

Wij hebben ze overigens altijd op de grond, dit jaar voor het eerst wat in het kastanjehekje gevlochten omdat het er leuk uit ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...