Moestuinlid Posted August 16, 2015 Share Posted August 16, 2015 Hallo allemaal. Sinds afgelopen week heb ik een makkelijke moestuin bak in onze tuin van 4 meter bij 80 cm. Ik heb verder nooit ook maar iets aan groente of fruit zelf geteeld. Nu had ik een aantal weken terug een paprika plantje gekregen van iemand en had die in onze tuin gezet in een pot. Daarnaast had ik ook tomaten zaadjes gekregen die ik allemaal in een andere pot had gegooid. Nu komen er dus bizar veel kleine plantjes naar boven maar ik vraag me af wat ik er eigenlijk aan heb? Zowel de paprika als de tomaat zijn niet winterhard dacht ik? En wat ik met 100 stekjes tomatenplant moet weet ik ook niet. ( ben een type eerst doen en daarna nadenken ) Voor ik alles weg kieper wil ik graag nog horen of er andere mogelijkheden zijn.Alvast bedankt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted August 17, 2015 Share Posted August 17, 2015 hoi type ededn... ik denk dat je beter eerst wat kunt inlezen hier of hier bijvoorbeeld en daarna hier om per groentesoort te weten te komen hoe je het precies doet, tomaatjes bijvoorbeeld Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jenneke Posted August 17, 2015 Share Posted August 17, 2015 De paprikaplant kun je eventueel naar binnen halen als het weer wat minder wordt en op een zonnige plaats zetten, dan kun je tot diep in de herfst nog paprika's oogsten. Als er bloemetjes aan zitten moet je af en toe tegen de stengel van de plant tikken zodat de bloemetjes door trilling bestoven worden.De tomaatjes dat gaat echt niet meer lukken denk ik dus ik zou het grootste deel weg doen op 1 of 2 na zodat je vast kunt kijken hoe zo'n plant zich ontwikkelt en hoe dat gaat met dieven en zo.Verder zou ik eens gaan rondkijken of er nog ergens leuke groenteplantje of tuinkruiden te koop zijn die je in je bak kunt zetten. En dit wat-zaaien-planten-in-augustus-t12027.html kun je allemaal nog zaaien. Dus er blijft nog genoeg over om je bak te vullen. Veel plezier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts