Roseapple Posted August 20, 2015 Posted August 20, 2015 Moeten gele erwten drogen voor je ze kunt gebruiken? Ik heb ze verleden week geprobeerd en dan zijn ze vers niet lekker, moet je deze altijd drogen voor je ze gebruikt? Ik heb ze in Zweden gekocht maar kan online weinig zaai en gebruik van de gele erwt vinden , ook niet op noorse en zweedse sites. Quote
RobO Posted August 22, 2015 Posted August 22, 2015 ik probeer t maar even: ze zijn familie van capucijners toch? vond je ze melig? dan zijn ze te laat geplukt en is de suiker omgezet in zetmeelcapucijners eten wij vers geplukt (lichtgroen) en/of vriezen ze vers geplukt in , smaken dan primasoms laten we ze hangen tot de peulen helemaal rijp zijn omdat de vriezer vol zit, dan is het weken en koken, smaak is wat voller/meliger vinden we wikipedia zegt trouwens dat de gele erwt voor de veevoederindustrie wordt gekweekt, maar of dat iets zegt over de smaak? meer lezen? Quote
Roseapple Posted August 23, 2015 Author Posted August 23, 2015 Dank je wel. Dat las ik ook op wikipedia. Hier is de gele erwt een normale groente. De erwtensoep is in Noorwegen geel, door de gele spliterwten. Toen ik ze plukte waren ze groen, ik weet het dus niet. Ik kan weinig info erover vinden in het noors. Nou ja eigenlijk helemaal geen info, ook geen zweeds. Ik heb ze maar geruimd, wilde graag nog wat sla in het najaar en die erwten namen veel plek in. Quote
Recommended Posts