Ga naar inhoud

nieuw op het forum (wilde/natuurtuin en fruittuin)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag vele groene vingers,

Ik heb sinds kort een groot stuk grond waar de boel lekker aan het verwilderen is. Op de grond heeft van alles plaatsgevonden dus is er ook van alles in te vinden. Vorig jaar hebben wij de laatste opstallen gesloopt, een hoop niet inheems verwijderd en een grote zwemvijver en paddenpoel aangelegd. Het water stond er, dank zij vele, vele uren werk van mijn man, zoals het maken van een beek, planten verzamelen, en heel veel bladafval scheppen met een schepnetje, geweldig bij, nu al. De laatste stortbuien hebben mijn mannetje echter behoorlijk uit het lood geslagen, de vijver ligt vrij laag, de kanten waren met enorme geulen de vijver ingespoeld. Maar mijn mannetje is ook fanatiek, hij is loeihard aan het werk geslagen en de vijver begint gelukkig alweer te klaren.

Mijn afdeling is de tuin. Anders dan mijn man heb ik nog weinig anders kunnen doen dan inventariseren wat ik in de tuin heb, bedenken wat ik waar gepland wil hebben komend najaar (low budget in eerste instantie), stekken verzamelen, uitheemse woekeraars verwijderen, hier en daar wat snoeiwerk en een fruittuin uitzetten. De aardbeien zijn hier al gepland, de rest komt de komende maanden. Omdat ik alles van de grond af moet leren heb ik nog een hoop werk te doen de komende jaren, maar ik zie er niet tegenop. Sterker nog, mijn werk en administratie heeft regelmatig flink te lijden van mijn nieuwe passie. Wel merk ik dat de kop af en toe duizelt en/of ik niet goed weet waar en hoe te beginnen. Ik laat me daardoor echter niet ontmoedigen en heb me daarom ook juist geregistreerd op dit forum.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...