RobO Posted September 9, 2015 Posted September 9, 2015 vraagje:we willen een houten constructie vastmaken met grondankers als deze: 60 cm diep in veengrond heeft iemand een idee hoeveel trekkracht zo een anker ongeveer kan opnemen? zou het evt helpen er een cylindertje beton omheen te gieten? Quote
aalterse-willy Posted September 9, 2015 Posted September 9, 2015 Ik zou dat eens proberen met een drietons tirfort.Veengrond ken ik namelijk niet, hier is het zand met wat klei en zandsteen er onder. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
marcostuin Posted September 9, 2015 Posted September 9, 2015 je kan ook al je een beetje handig bent , ipv. deze ankers , zelf iets maken wat wij ( heb eigen bedijf) altijd toepassen bij grondkerende constucties:een stalen staaf met aan de ene kant iets wat tegen gehouden moet worden, en aan de andere kant het anker: dit zijn 2 palen in de grond gedrukt in een kuil waardoor deze later niet boven de grond komen, ze zijn 10 cm van elkaar af gezet en anker stang komt er tussen in, nu alleen een plaat met gat erin over de stang en een moer erop . en klaar!! Quote
RobO Posted September 9, 2015 Author Posted September 9, 2015 dank, lijkt me wel wat kostbaar en misschien ook wat te zwaar van uitvoeringwe willen een kleine kap (hout, kunststof dak) windvast verankeren, want die werd vorig jaar door een storm opgetild, deze: Quote
marcostuin Posted September 9, 2015 Posted September 9, 2015 oow ja een foto zeg meer , de grondankers waar ik over berichtte zijn om horizontale belastingen op te vangen van bijv. een damwand of beschoeiing Quote
J Homan Posted September 13, 2015 Posted September 13, 2015 Robo In het groene pop up centre in Alkmaar Gaafgroen.nl staat een kraam met grondankers die heel veel kunnen hebben en niet heel duur zijn . Misschien moet je daar eens gaan kijken ze gebruiken die voor allerhande ondersteuning en verankering Groetjes jeremy Quote
Recommended Posts