Jump to content

Recommended Posts

Posted

vraagje:

we willen een houten constructie vastmaken met grondankers als deze: 60 cm diep in veengrond

grondanker-voor-verankering12141441794151.jpg

heeft iemand een idee hoeveel trekkracht zo een anker ongeveer kan opnemen?

zou het evt helpen er een cylindertje beton omheen te gieten?

Posted

Ik zou dat eens proberen met een drietons tirfort.

Veengrond ken ik namelijk niet, hier is het zand met wat klei en zandsteen er onder.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Posted

je kan ook al je een beetje handig bent , ipv. deze ankers , zelf iets maken wat wij ( heb eigen bedijf) altijd toepassen bij grondkerende constucties:

een stalen staaf met aan de ene kant iets wat tegen gehouden moet worden, en aan de andere kant het anker: dit zijn 2 palen in de grond gedrukt in een kuil waardoor deze later niet boven de grond komen, ze zijn 10 cm van elkaar af gezet en anker stang komt er tussen in, nu alleen een plaat met gat erin over de stang en een moer erop . en klaar!!

Posted

dank, lijkt me wel wat kostbaar en misschien ook wat te zwaar van uitvoering

we willen een kleine kap (hout, kunststof dak) windvast verankeren, want die werd vorig jaar door een storm opgetild, deze:

oven-aan-met-pasen-300x20048781441804907.jpg

Posted

Robo

In het groene pop up centre in Alkmaar Gaafgroen.nl staat een kraam met grondankers die heel veel kunnen hebben en niet heel duur zijn .

Misschien moet je daar eens gaan kijken ze gebruiken die voor allerhande ondersteuning en verankering

Groetjes jeremy