Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beste allemaal,

800 liter per week met een gieter is ook niet alles.... weet iemand een truuk om een zwengelpomp goed aan te sluiten op een (drainage-)slang die je dan telkens kunt verleggen?

Groet

Rob

• 1 month later...
Posted

1 nadeel heeft hij wel, er zit geen afsluiter/klepsluiter tussen de sloot en de pomp, waardoor hij langzaam leeg loopt [de slang] en je er opnieuw van boven even een beetje water in moet gooien om hem aan de praat te krijgen. Maar dat is een kleine moeite. Het scheelt natuurlijk wel in de drinkwater rekening. Alleen staat de sloot momenteel bijna droog vanwege de droogte. Moet ik alsnog drinkwater gebruiken.

Posted
1 nadeel heeft hij wel, er zit geen afsluiter/klepsluiter tussen de sloot en de pomp, waardoor hij langzaam leeg loopt [de slang] en je er opnieuw van boven even een beetje water in moet gooien om hem aan de praat te krijgen. Maar dat is een kleine moeite. Het scheelt natuurlijk wel in de drinkwater rekening. Alleen staat de sloot momenteel bijna droog vanwege de droogte. Moet ik alsnog drinkwater gebruiken.

nou, ik pomp nu telkens een bak van 20 liter vol (één handje voor de pomp en één voor mijn biertje) en pomp tegelijk met een scheepspompje (12 V op een losse accu) in mijn 3 tonnen van 200 liter die wat hoger staan. Daarna loopt het vanzelf met een heveltje, gelukkig regent het weer goed dus al met al werkt dit wel ok.

bilgepomp_l550_750_ghp_1_1293627482.jpg

• 2 weeks later...
Posted

Is het dan niet zo dat uit het eerste gaatje veel water stroomt en het laatste gaatje niets?

Heilige boontjes, ik eet ze rauw!