Robbie50 Geplaatst: 29 mei 2011 Geplaatst: 29 mei 2011 Beste allemaal, 800 liter per week met een gieter is ook niet alles.... weet iemand een truuk om een zwengelpomp goed aan te sluiten op een (drainage-)slang die je dan telkens kunt verleggen? GroetRob Quote
RickT Geplaatst: 30 mei 2011 Geplaatst: 30 mei 2011 Is dat zo`n oude zwengelpomp? De meeste van die dingen zijn gietijzer, dan wordt het wel erg lastig. Kun je geen andere pomp op de kop tikken? Bij mij werkt een handpomp als deze erg goed. Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen
Robbie50 Geplaatst: 30 mei 2011 Auteur Geplaatst: 30 mei 2011 ja, zo'n oude pomp heb ik; die van jou ziet er beter uit,ik ga eens op zoekdank alvastRob Quote
RickT Geplaatst: 2 juli 2011 Geplaatst: 2 juli 2011 1 nadeel heeft hij wel, er zit geen afsluiter/klepsluiter tussen de sloot en de pomp, waardoor hij langzaam leeg loopt [de slang] en je er opnieuw van boven even een beetje water in moet gooien om hem aan de praat te krijgen. Maar dat is een kleine moeite. Het scheelt natuurlijk wel in de drinkwater rekening. Alleen staat de sloot momenteel bijna droog vanwege de droogte. Moet ik alsnog drinkwater gebruiken. Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen
Robbie50 Geplaatst: 2 juli 2011 Auteur Geplaatst: 2 juli 2011 1 nadeel heeft hij wel, er zit geen afsluiter/klepsluiter tussen de sloot en de pomp, waardoor hij langzaam leeg loopt [de slang] en je er opnieuw van boven even een beetje water in moet gooien om hem aan de praat te krijgen. Maar dat is een kleine moeite. Het scheelt natuurlijk wel in de drinkwater rekening. Alleen staat de sloot momenteel bijna droog vanwege de droogte. Moet ik alsnog drinkwater gebruiken. nou, ik pomp nu telkens een bak van 20 liter vol (één handje voor de pomp en één voor mijn biertje) en pomp tegelijk met een scheepspompje (12 V op een losse accu) in mijn 3 tonnen van 200 liter die wat hoger staan. Daarna loopt het vanzelf met een heveltje, gelukkig regent het weer goed dus al met al werkt dit wel ok. Quote
RickT Geplaatst: 15 juli 2011 Geplaatst: 15 juli 2011 Volgend jaar wil ook een soort bevloeiing instalatie bouwen wat op hevel werkt. Idd gewoon een paar grote tonnen van 200 liter met wat dunnen slang met gaatjes erin eraan die tussen de planten gaan. Quote Rick`s Steigerhouten Meubelen
tnauta Geplaatst: 15 juli 2011 Geplaatst: 15 juli 2011 Is het dan niet zo dat uit het eerste gaatje veel water stroomt en het laatste gaatje niets? Quote Heilige boontjes, ik eet ze rauw!
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.