Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Grote pompoen aan een zijden draadje


S.W

Aanbevolen berichten

Ruim een week of 2 geleden is een van mijn big max pompoenen tijdens een forse regenbui van de heuvel gerold ! Hij is zeker 40-50kg en hij is over zijn eigen steel gerold waardoor de die doormidden is gescheurd. Nu - een week of 2 later - lijkt alles OK en er zijn geen bladeren gaan hangen ofzo. Dus de steel na de pompoen lijkt gewoon verder te groeien.

 

Kan die steel nog steeds die pompoen aan? Moet ik nog iets doen zoals die sheut/tak afknippen na de pompoen? Hij hoort trouwens ook nog oranje te zijn en hij is nog steeds geel!

 

Wat kan ik het beste doen?

 

 

IMG2015091009060618711441870032.jpgIMG2015091009062362461441870045.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor dit jaar weet ik zo snel geen oplossing, behalve het ondersteunen van de pompoen zodat die niet verder de heuvel af kan glijden.

Overigens is je steel al aardig aan het verhouten, dus of de pompoen nog veel meer zal groeien weet ik niet. Dat de pompoen nog niet oranje is, is alleen maar goed, dan is de schil nog niet zo stug en kan de pompoen nog verder groeien.

 

Volgend jaar kun je misschien een soort van terrasje (voor de pompoen) in de helling maken. Daar waar de pompoen groeit, vlak je de helling af, zodat de pompoen op een horizontaal stuk komt te liggen en niet weg kan glijden door de regen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor uw antwoord. Ik dacht al dat er niks gedaan kon worden maar misschien de steel inkorten na de vrucht?

Ik snap helemaal niks van die kurk steel! Ik ben nog een moestuin beginner en ik lees overal over die kurkachtige steel maar ik vind dat bij mijn pompoenen de steel steeds hetzelfde eruit ziet. Die steel zag er altijd zo uit. Kan het per soort verschillen? Zou fijn zijn om foto's te zien van de verloop van de steel zodat noobs als ik het beter kunnen herkennen ! Net als op de achterkant van whitening tandpasta zodat je het pakje ernaast kan houden en zien hoe ver je al bent !

 

Ik heb ook andere pompoenen die al oranje zijn, moeten die al geoogst worden? Is dat niet te vroeg voor een groot ras (big max) ? Zullen ze niet meer groeien?

Ik heb ook 1 Atlantic giant die vrij klein is maar al oranje is. Is die ook klaar met groeien? Dat zal jammer zijn. Als ze klaar zijn met groeien dan stop ik ook maar met bemesten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...