aca Posted September 13, 2015 Share Posted September 13, 2015 halloik heb nu een paar jaar een opal pruimenboompje staan, behalve veel luis in de jonge punten (wat ik nog niet eens een heel groot probleem vind), barsten het merendeel van de pruimen en nog erger in heel veel pruimen zitten rupsen, ( zijn die niet van de pruimenmot?)niet erg smakelijk allemaalvooral voor het rupsenprobleem zou ik graag een oplossing hebben, zodat ik hopelijk volgend jaar eens lekkere pruimen kan eten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted September 13, 2015 Share Posted September 13, 2015 tsja, lastig, alles goed schoonhouden (gevallen blad en vruchten meteen opruimen, rond de boom de grond goed omwerken tegen overwinterende rupsen in cocons, schors schoonspuiten in het najaar tegen rupsen in cocons)mezen aanmoedigen om langs te komenzorgen voor een warme lente om de 2e generatie voor te blijven evt feromonenvallen kopen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aca Posted September 15, 2015 Author Share Posted September 15, 2015 klinkt niet heel hoopgevend allemaal, behalve dan misschien die vallen, maar waar kun je die kopen? kan wel vinden wat het is, maar niet wie het te koop heeft Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts