Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Paprika - Teveel knoppen?


Sappig

Aanbevolen berichten

Dit jaar heb ik voor het eerst wat groentes geplant. Ik heb er dus weinig verstand van en dus zomaar wat gedaan.

De meeste plantjes zijn trouwens goed gelukt, maar de paprika plant liet het een beetje afweten.

Het plantje groeit dan ook onder zware omstandigheden: een veel te nieuwsgierige kitten, willekeurige zak aarde en bij het raam naar het Noord-Westen.

Nu zie ik eindelijk (na de eerste knoppen weg te hebben gehaald) weer knoppen verschijnen.

Ze groeien wederom niet hard, maar het zijn er naar mijn gevoel wel erg veel! Nu is mijn vraag, zijn het er misschien teveel?

Er zijn al vele knoppen gesneuveld aan de klauwen van onze kleine monster, maar moet ik ook nog aan de slag of gaat het vanzelf goed komen?

(of wordt het gewoon helemaal niks meer, want er is langzaam steeds minder zon meer te bekennen )

 

photo-154661442331896.JPG

photo-274771442331901.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paprika's geven over het algemeen zelf goed aan of ze te veel vruchtjes hebben. Als er eenmaal genoeg vruchten aan groeien, dan vallen nieuwe knoppen er vanzelf af. Het is alleen wel érg laat om nu nog te verwachten dat er een paprika uit komt, laat staan een rijpe. Is het een snack, punt of blok paprika?

 

Volgend jaar vroeg zaaien, zo rond februari-maart .

Bzzzz...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...