Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

ik ben hier nieuw. Ik heb op dit moment geen moestuin (meer- in verleden 3 jaar wel gehad) maar ik wil daar binnenkort verandering in brengen. Ik ben me weer aan het inlezen, ik heb ondertussen iets gezien over de 'Makkelijke Moestuin' wat me misschien ook wel iets lijkt. Ik ben niet anders gewend dan een groot stuk grond bewerken totdat het geschikt is voor moestuin. Ook heb ik ondertussen gelezen over deep-mulchen. (helaas in het Engels)

Ik weet nog niet wat ik ga doen, en wanneer. Ik hoop hier veel info op te doen. Vast staat dat ik zo weinig mogelijk zal willen bestrijden op de chemische manier, en meer mijn heil zal zoeken in bijvoorbeeld combinatieteelt en natuurlijke bestrijders zoals lieveheersbeestjes.

Groet, JudithD

It ain't what you do, it's the way that you do it

Geplaatst:

De inheemse lieveheerbeestjes zijn wel goed maar dat kan niet gezegd worden van de ingevoerde aziatische, die berokkenen al veel schade aan het fruit lees ik, vooral bij de wijndruiven.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Dank jullie wel! Ik had nog niet alles ontdekt: het forum is erg breed, mooi. Zo heb ik wat te lezen! ik houd ook erg van koken etc, dus inmaken, wecken en alles erom heen moet ik nog allemaal lezen. ik zag ook dat een topic is over vierkante meter tuinen ofzo. Zag iets voorbij flitsen.

Het krijgen van een moestuin gaat misschien wel iets langer duren dan gehoopt: de tuin bij ons huis is door de ligging niet geschikt. Nou jah, even afwachten maar.

It ain't what you do, it's the way that you do it

• 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...