postkantoortje Geplaatst: 1 oktober 2015 Geplaatst: 1 oktober 2015 Ik ben bang dat het boompje door z'n hoeven zakt vanwege de hoeveelheid appels (27). De appels op zichzelf zitten nog stevig aan het boompje vast. Maar ik ben bang dat als het gaat waaien dat het dan gebeurd is met de appels. Daarom de vraag of het geen kwaad kan om de appels toch al te plukken, hoewel ze (de steeltjes) nog best wel stevig vast zitten. Quote
RobO Geplaatst: 2 oktober 2015 Geplaatst: 2 oktober 2015 pluk er een en snijd m door en proef, als de pitjes goed bruin zijn en hij lekker is plukken maar als je ze nu wat onrijper plukt kunnen ze narijpen en bewaren ze wat langer maar ze zijn iets minder zoet/smakelijk je zou het boompje ook kunnen helpen door de helft te plukken of de takken te steunen met bamboestokken Quote
Jorieke123 Geplaatst: 2 oktober 2015 Geplaatst: 2 oktober 2015 Als de appels nog iets te onrijp zijn, kan je ze al wel lekker opbakken met wat suiker en kaneel. Plakken op een pannenkoek bijv. Zoooo lekker! En voor appelmoes, appeltaart, etc. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
windindewilgen Geplaatst: 2 oktober 2015 Geplaatst: 2 oktober 2015 ter lering en de vermaeck: eigenlijk had je in het voorjaar, na de vruchtzetting, moeten dunnen. je hebt grote kans dat het boompje volgend jaar niets geeft, beurtjaar. Quote Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop . De kleinste met de grootste keuze. http://www.windindewilgen.nl
AshaiRey Geplaatst: 2 oktober 2015 Geplaatst: 2 oktober 2015 Dat ziet eruit als een Granny Smith.Zo een heb ik hier ook staan en ergens in november pluk ik de appels pas. Eerder zijn de pitten nog wit en zelfs dan komen de appels nog niet makkelijk los. De appels zijn wel lekker lang houdbaar in het koelvak.Een vreemd boompje maar ik ben er blij mee. Ieder jaar een prima oogst. Quote Groetjes,Bram
Persica († december 2016) Geplaatst: 2 oktober 2015 Geplaatst: 2 oktober 2015 Zo te zien een Granny Smith : ja indien je van een zure wrange appel houdt kun je misschien nu al eentje proeven, waarom niet, boompje hangt sowieso té vol. Indien ik de keuze had, zou ik ze zeker tot eind november laten hangen, misschien zijn ze tegen die tijd een beetje rijp. Granny Smith is een appelras welke een erg lang seizoen nodig heeft om goed op smaak te komen, onze zomerperiode is daar veel te kort voor. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.