dennislp Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 Mijn rucola plantjes hebben knopjes voor de bloemetjes , als ik die er uit haal : kan ik er dan nog langer van eten? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 Ik weet niet... ze zeggen (bij de meeste kruiden en planten) van wel, maar toch wordt het blad rond deze tijd stugger. Je zou nieuwe plantjes kunnen zaaien voor de salades, en deze planten kunnen gebruiken om zaad te vangen, bloempjes te eten, en het blad in warme gerechten te verwerken. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 Misschien heb je hier wat aan: gezocht-gewone-rucola-zaadjes-t1675.html ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 t had waarschijnlijk iets meer water willen hebben. Bij mij was het ook doorgeschoten. t smaakt iets scherper maar je kan t nog steeds eten. Ik heb wel nieuwe ingezaait. Raad je aan om dat ook te doen. Zaad vorming is toch een teken dat de plant zich moet gaan vermeerderen omdat ie zich niet lekker voelt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jooze Posted June 4, 2011 Share Posted June 4, 2011 Meestal knip ik het helemaal kaal. Goed watergeven en dan komen er gewoon weer nieuwe blaadjes aan. Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted June 5, 2011 Author Share Posted June 5, 2011 bedankt voor de antwoorden! Laat het denk dan toch nog maar bloeien, zal t blad opeten en verder maar voor de zaden gaan.Heb trouwens al nieuwe plantjes van een paar weken oud, dus dat komt wel goed. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted June 5, 2011 Share Posted June 5, 2011 Ze bloeien prachtig en de bloementjes smaken ook naar rucola. Dus het is zeer de moeite waard om een paar planten door te laten schieten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts