Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

koude bak zaaien


john68

Aanbevolen berichten

Sinds vorig jaar heb ik een moestuin aangelegd van 20m2 waar ik een slechte opbrengst van gehad heb, Te vlug en zonder goede info begonnen en dus de beginnersfouten gemaakt. Nu heb ik een moestuin aangelegd van 50 m2 en hoop dat ik van mijn fouten heb geleerd

 

Ik ben op dit moment ook een koude bak aan het maken van hout, 3m bij 1m en 40 tot 60 cm oplopend, en deze mooi naar de zon toe geplaatst.

 

Nu lees ik hier dat in Januari en februari veel groenten in de koude bak worden gezaait, maar er zitten ook groenten bij die je waarschijnlijk niet meer kunt verplaatsen naar de volle grond. Ben ik nu mis en kunnen alle groenten via de koude bak de grond in, of is het de bedoeling die juist allemaal in de koude bak te laten staan?

Wie vraagt wordt steeds wijzer, hoe wijzer je wordt ,, hoe meer vragen je gaat stellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan allemaal, wij zaaien voor in de bak en planten buiten uit (nz spinazie, stekken), of zaaien voor binnen en harden af in de bak in potjes of planten uit en laten daar groeien (andijvie, spinazie, sla) of doen er een warmteliefhebber in na 15 mei (pompoen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig, dan hoef ik geen grotere koude bak te maken.

 

Zit wel nog met een probleem, mijn winterbloemkool. Ik heb er 10 staan in de volle grond Ras Walcheren Winter. Om deze in mijn 2 maal 2 meter bak die ik eigenlijk gemaakt heb voor de kruiden, die nu toch niet gezaait kunnen worden, te laten overwinteren was ik op zoek naar een goede manier ze toch buiten te laten staan. Ik hat bij Zoeken gekeken of er tips bij stonden om Bloemkool te laten overleven en hoe je dit het beste kunt doen, maar helaas geen manier van beschermen gevonden. Zijn er mensen die mij een hint kunnen geven waarvoor mijn dank.

Wie vraagt wordt steeds wijzer, hoe wijzer je wordt ,, hoe meer vragen je gaat stellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...