dennislp Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 Hallo! De Kamperfoelie die hier na 10 jaar afwezigheid weer terrein heeft gewonnen (wel zelf aangeplant ooit, toen verdween het en nu is het terug) heeft het ernstig zwaar. Met trots hebben we hem door grote delen van een stuk gaas geleid, maar nu blijft zeker de helft dood. Op de topjes en in de bloemen is het zwart van de luis en de bladeren vertonen rare zwarte vlekken. Iemand enig idee hoe dit komt? Zijn de luizen zo ernstig schadelijk? Edit: Volgens google zijn het idd de luizen die zo ernstig veel schade aanrichten. Heeft er iemand hier ervaring mee? Ik denk er aan om morgen gewoon alles te bestrijden met t sterkste spulletje dat ik heb. Wellicht raakt de bloei er door verpest, maar liever een levende plant dan een dode Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted June 1, 2011 Author Share Posted June 1, 2011 oh, deze is leuk tegen luizen, wist ik nog niet. Je kan het spuitmiddel tegen bladluis zelf bereiden, door 1 kg vlierbladeren in 2 liter water te laten trekken gedurende enkele dagen. Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted June 1, 2011 Share Posted June 1, 2011 Tjonge, de beestjes nemen echt je tuin over he? Sproeien jullie nu het zo droog is? Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted June 2, 2011 Author Share Posted June 2, 2011 Nou dit is denk nu wel t meest extreme geval, plant dood door luis, pfffsproeien,,, soms.. denk te weinig. Zouden de luizen meer weg blijven als de grond vochtiger is? Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts