Ga naar inhoud

groeien paddestoelen op mijn purperharte planken.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Geachte tuinders.

Ik ben bezig verhoogde bakken aan het maken..heb daar voor 150 meter purperhart planken gekocht.nu het geregend heeft groeien er nu paddestoelen .dat is geen goed teken.wat kan ik eraan doen.

Geplaatst:

Onbehandeld hout wordt opgenomen in de natuurlijke kringloop. Natuurlijk is er hout wat langer onbehandeld meegaat. Echter, het blijft een natuurproduct. Verhoogde bakken aan de binnenkant bekleden met folie en het hout behandelen met bijvoorbeeld een beut beits vertraagd het natuurlijke verrottingsproces. Purperhart is wel een apart soort hout voor een dergelijke toepassing. Het is wel een hardhout, dus duurzame, houtsoort. Ik begrijp dat het hout nu nog onbehandeld is? Droog bewaren is dan het beste advies.

Groet,

Geert-Jan

Geplaatst:

dat zou niet moeten op purperhart. moet minimaal 15 jaar meegaan, onbehandeld, zonder paddestoelen. of zijn de paddestoelen soms naast de planken opgeschoten? en lijkt het alsof ze uit de planken komen?

foto zou handig zijn.

Meer dan 180 rassen abrikozen, perziken en amandelen te koop .

De kleinste met de grootste keuze.

http://www.windindewilgen.nl

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...