angela († maart 2025) Geplaatst: 16 december 2015 Geplaatst: 16 december 2015 (aangepast) Graag hier in dit topic roepen en niet via PB is voor mij makkelijker terug kijken Als er iemand iets wil hebben gewoon vragen ook al heb je niets uit mijn vraag lijstje. Aangeboden: paars roze tuingeraniums1x Paarse eendags bloemenIris laevigata japonica snowdrift (waterplant)Oregano 1 mini lavendel plantje1 mini tijm plantje2x goji bes plantje Anna3, Alice777Slangenradijs plantjes prikneus zaailingen Ik heb nog 3 soorten tomaten gezaaid:San mazzo miniCherry pruim oranjemini KumatoIk heb van alle 3 meerdere plantjes ik moet ze alleen wel allemaal mee kunnen nemen Zaden: anijszaad tht: 1-1-2015 (voor als iemand het nog een poging wil geven?)Amarantblad/Klaroen (tropische spinazie) zakje van VreekenVleestomaat Voyage zakje van Vreeken Meloenkomkommer zakje van VreekenSetaria (trosgierst/vogelgierst) zakje van Vreeken (open)Painted mountain mais zaad zakje van Aedos zaden3 zakjes Reuze zonnebloem zaden van de IntratuinZaad Mirabilis jalapa Limelight eigen oogst 2015Zaad Ipomea purperea eigen oogst 2015Zaad eetbare viooltjes tht: 1-1-2016Aubergine Black beauty AH moestuintjeAubergine Violet pearl (er staat geen datum meer op maar als iemand het nog wil proberen?)Artisjokken zaad Violet de Provence (er staat geen datum meer op maar als iemand het nog wil proberen?)Zaad simkin komkommer bruine bonen eigen oogst 2015Slangenradijs zaad eigen oogst 2015Bee mix (bus van de action dus meerdere porties)Meerdere uitgebloeide amaryllis bollenpootaardappels (Pink fir apple, Frieslander, heel erg uitgelopen Charlotte's) Overig:2x worsten snij plankje1x maandkalender van 2016 thema VietnamKleine doosjes met laadje erin makkelijk voor zaadjes. geel met groene bloempot met de afbeelding van een druif erop (nieuw)9x bruine flessen van een liter met beugel (prettig gestoord)6x vierkante doorzichtige emmers met deksel inhoud 5 liter (Geedee)grote potten inhoud 2 liter goed voor zure bommen. (2xHenkG)Afsluitkapjes voor flessenVierkante weckringen (niet meer verkrijgbaar in de winkel)1 fles bodylotion merk Rituals (niet in originele fles)2x flesje badschuim merk Riuals Sweet orange (niet in de originele fles)(1xSimke)Clinique happy eau de toilette Nivea sensitive 3 in 1 Micellair water kruik zoals op de afbeeldingRadijs snijder RobOKafmolen metaal, ik heb deze 2 jaar terug gekocht maar gebruik hem niet. Om te nuttigen:Laurier 5x kweeperen compote van 2015 (1x Weknow, 1x Estemy, 1x prettiggestoord, 1x Anna3)3x fles La tordera prosecco (1x Appelvrouw,1x Estemy)1x fles rode wijn (kerstpakket fles)1x chardonnay la vallee des oliviers2x wodka Gorbatschow 0.1L Jootje Boeken: Receptenboekje: pannenkoeken en omeletten Receptenboekje: Heerlijke pannenkoekreceptenBecel kookboekje gezond etenIkea receptenboekje de vegetarische keuken The european fine art fair Maastricht 2010 (totaal off topic ) Over Dieren Het dwergkonijnOver Dieren De praktische verwenwijzerOver Dieren Praktische knaagdierenwijzer Lee, Tanith - Het bloed van rozen Nog wat oude biebboeken (game of thrones, Kushiels keuze, Kushiels werktuig enz.) Kinderboeken: Shan, D.B. - 3 SlagtensteinShan, D.B. - 1 De grote freakshowNeem, Nick - De vloek van de koopmanNeem, Nick - De kracht van xin ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Wensen:Ik zoek nog wat zaad of een plantje van bepaalde tomaten maar alleen gekocht zaad:Brandywine black tomaatpaar bloemkool plantjes 2 soorten Estemy, Simkeknolselderij plantjesLuzerne plant of zaadClethra alnifolia pink spirePurperklokje verschillende kleurenEchinacea "Julia (oranje)Echinacea purpurea 'Tomato Soup' (rood)Iris germanica (zwart of roze of ???) Deutzia roseaOxalis VersicolorNagelkruidCrocosmia in het rood geel en oranjepioen rozenAmerikaanse seringCamellia japonica contessa lavinia maggi olijfkruidsalanova sla zaadReine Claude pruim (laagstam)Abrikoos (laagstam)vosse bessen (vaccinum vitis-idaea) ook wel Lingonberry genoemd Kaapse knoflookAlderman doperwten zaaigoedPootaardappel Agria (Aan Jorieke vragen)blauwe delphiniumwitte munt (ananas munt)stokroos plant (kleur rood, geel, wit)pompoen Eitjes zijn ook welkom Ik ruil met: Jorieke krijgt: geld, witte dwergkweepeer plant, oude zaden, appelgeeft: vlees, oranje dwergkweepeer plant, ovb aardappels Goldfish (ovb) krijgt: 3x tomaat, iris (waterplant)geeft: 1x vossenbes plant Estemy krijgt: 1x prosecco, 1x kweeperen compote, visgeeft: 2 soorten bloemkool plantjes, 3 soorten uien zaad, vis Weknow krijgt: 1x kweeperen compotegeeft: Appelvrouw krijgt: 1x prosecco, rituals, 8x Pink fir apple, plant ui Stuttgart riesengeeft: mispel gelei, gele iris, 1x geelwortel, bietenzaad, plantui Paille de Vertus Bit (ovb) krijgt:geeft: druif stek Katharina, evt. braam Prettig gestoord (ovb) krijgt: kweepeercompote, flessen met beugelgeeft: 1x rode punt paprika, 1x gele punt paprika, tomaten zaden: Abe Lincon, Big Rainbow, aunt ruby's german green, mortgage lifter, prudens purple, garden leader monster, black krim, 1x passiflorra Ciska krijgt: geld, zonnebloemolie, paprika, knolselderij zaad, 2x koolrapen zaad, Groninger strogele droogboon, Groninger Pronkboon, harricot coco bonen, borlotti bonen, cherokee trail of tears bonen, voerbieten zaad.geeft: transport box, gebroken hartjes, hemelsleutel, kogel distel, st Cecilia roos, scepter d'isle roos en poging tot stekken van nog meer rozen (the pilgrim, eglantine, sharifa Asma, The generous gardner) Ik heb al: (New dawn (klimroos), Alnwick rose, Strawberry hill rose, The ingenious mr Fairchild rose) Berijl krijgt: Egyptische uigeeft: eitjes Simke krijgt: Ritualsgeeft: bloemkool plantjes, 2x tomaten plantje Henk G krijgt: 2x grote pot, +?geeft: Jasmin krijgt: vraag over dahlia's geeft: Kibas krijgt: cola plant, prikneus zaailingengeeft: Winterwortel White Belgian, Winterwortel Lobbicher gele Jootje krijgt: Vleestomaat Voyage zakje van Vreeken verstuurd, 8x Pink fir apple, 2x wodkageeft: eitjes? Anna3 krijgt: Egyptische ui, 1x kweepeer compote, goji besgeeft: 2x Tazmanian black pepper, orange banana tomaat Alice777 krijgt: goji besgeeft:Lewisia. ovb. oleander RobO krijgt: radijssnijder geeft: aster, mombretia en saffraan Aalterse-Willy krijgt:geeft: broccoli plantjes Raquette krijgt: pootaardappelsgeeft: Jimmy Nardello peper ovb. Yuras krijgt:geeft: 2x amandel zaailing Geedee krijgt: emmersgeeft: Nasuada krijgt: kruisbes plantjes, Japanse wijnbes.geeft: suiker Tafelkleed volgende keer niet vergeten 5 juni 2016 aangepast door Gast Quote
Estemy Geplaatst: 12 januari 2016 Geplaatst: 12 januari 2016 Ik wil graag een leuke oregano plantje. Ik kan voor je wat bloemkool zaaien, hoe veel heb je nodig? Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
angela († maart 2025) Geplaatst: 12 januari 2016 Auteur Geplaatst: 12 januari 2016 Een stuk of 4 is al genoeg. Weet je toevallig welke soort?Ik noteer oregano voor je. Quote
weknow Geplaatst: 12 januari 2016 Geplaatst: 12 januari 2016 @ angela Je zoekt asperge-sla zaad. Ik weet niet goed wat je daarmee bedoelt. Wel heb ik net zaad besteld van groene asperges....bedoel je dat? (Want dan kan aan jou een potje kweeperen-compote vragen, zou ik graag eens proeven ) Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
angela († maart 2025) Geplaatst: 12 januari 2016 Auteur Geplaatst: 12 januari 2016 Dit is asperge sla:Het is een sla soort waarvan je de steel als asperge kunt eten. Nog nooit gehad maar wou ik eens proberen vandaar het verzoek. Maar je mag toch wel een potje hoor noteer ik voor je. Quote
appelvrouw Geplaatst: 12 januari 2016 Geplaatst: 12 januari 2016 Prosecco! Wat een heerlijk onmoestuins product... Wat zou je daarvoor met mij willen ruilen? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 13 januari 2016 Auteur Geplaatst: 13 januari 2016 Ja ik drink zelf niet dus wat moet je dan met 3 flessen zijn over van nieuwjaar. Heb ik toen ik bij jullie was niet licht gele irissen gezien?? Weet niet meer hoor.En anders zie ik misschien nog wel een keer iets in je lijstje komt goed ik noteer de prosecco. Quote
appelvrouw Geplaatst: 13 januari 2016 Geplaatst: 13 januari 2016 Ja die heb ik, een hele bak vol. Goed idee, ik kan ze bij de ruillijst zetten..ik kan er wel enkele stukken van afsteken en reserveer een stuk voor je. En een potje mispelgelei. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Flup Geplaatst: 13 januari 2016 Geplaatst: 13 januari 2016 Die slasoort heet toch stengelsla? Tenminste zo heb ik deze bij Vreeken gekocht. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 13 januari 2016 Auteur Geplaatst: 13 januari 2016 Bekend als stengelsla of sladerij of celtuce of aspergesla of stem lettuce.Ik ken hem dus als aspergesla Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 13 januari 2016 Auteur Geplaatst: 13 januari 2016 Ja die heb ik, een hele bak vol. Goed idee, ik kan ze bij de ruillijst zetten..ik kan er wel enkele stukken van afsteken en reserveer een stuk voor je. En een potje mispelgelei. Klein stukje/uitloper is genoeg hoor, wil gewoon een paar kleurtjes in de tuin. Quote
Kibas Geplaatst: 27 januari 2016 Geplaatst: 27 januari 2016 Wil je van de lingonberry zaad hebben? Ik heb een jong plantje die een paar bessen heeft gegeven. Ik kan een besje voor je apart houden voor het zaad. In stekken ben ik niet goed, dat gaat bij mij altijd dood. Het enige wat me ooit is gelukt, zijn wilgen. Verder wil het niet, of het nou met of zonder stekpoeder is, met of zonder een plastic zakje er over heen, met of zonder hieltje, ik ben er niet voor in de wieg gelegd schijnbaar. Dus je kunt geen stek krijgen, maar wel een bes of een takje om zelf te stekken. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 27 januari 2016 Auteur Geplaatst: 27 januari 2016 Ik krijg van Goldfish als het goed is al een plantje ovb dat hij kan komen.Dus ik kijk dan zelf wel of ik die kan vermeerderen ik heb een plantje op de lijst laten staan voor het geval er nog iemand een over heeft.Dan gaat het wat sneller. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 31 januari 2016 Auteur Geplaatst: 31 januari 2016 Ik heb nog iets toegevoegd. Quote
simke Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 hoi ik heb wel bloemkool plantjes voorje. en je kan je besteling bij fruitbomen net plaatsen ik wil het wel ophalen. in ruil voor een van de ritueels produkten ps ik heb geen bad. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 8 februari 2016 Auteur Geplaatst: 8 februari 2016 Een stuk of 4 is genoeg Simone ik krijg er ook al 4 van Estemy. Als ik er dan nog wat broccoli bij plant moet het genoeg zijn.Die badschuim is bad en body wash maar ik heb misschien ook nog wel shampoo. Quote
weknow Geplaatst: 8 februari 2016 Geplaatst: 8 februari 2016 @ Angela Ik was nog aan het zoeken voor iets voor jou. Je vraagt een Amerikaanse sering, maar die heb ik niet. Wel zijn, wat vroeger dan bedoeld, mijn zaailingen van de Chinese sering (Syringea pekinensis) goed aan het opkomen. Nog wat vroeg om helemaal zeker te weten of ze het nu binnen overleven (de vrij droge lucht is een probleem, dat soms parten speelt en ook met noodoplossingen niet altijd als dood-oorzaak te voorkomen bij te snel opkomende boompjes/struiken) maar als het goed gaat heb ik in april wel enkele jonge boompjes van een 25 cm. over. Misschien is dat iets dan? Als het je om de paarse kleur te doen is, is het niet geschikt. Maar als je een rijk wit bloeiend, heerlijk geurend en door bijen & vlinders geliefd mooi gevormd boompje zoekt met een aparte bladderende bast, vind je deze misschien wel leuk? Hier een beschrijving: http://www.esveld.nl/htmldia/s/sypeki.htm Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
angela († maart 2025) Geplaatst: 8 februari 2016 Auteur Geplaatst: 8 februari 2016 Ik twijfel want ik heb eigenlijk geen plek meer voor iets groots. En ik heb het niet helemaal duidelijk opgeschreven ik zocht eigenlijk deze:Ceanothus thyrsiflorus var. repens ((Kruipende) Amerikaanse sering, herfstsering) Ik zoek in ieder geval geen paarse want ik heb een paarse dwerg sering en er komen inderdaad erg veel bijen op af. Doe maar even niet, mocht ik me bedenken dan laat ik het weten. Quote
henkg Geplaatst: 8 februari 2016 Geplaatst: 8 februari 2016 Angela, dit keer biedt je ze niet aan, maar:Als je nog zo'n heel grote augurkenpot over hebt, graag! Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
angela († maart 2025) Geplaatst: 8 februari 2016 Auteur Geplaatst: 8 februari 2016 Staan er wel op hoor.Eentje maar of meer? Quote
henkg Geplaatst: 8 februari 2016 Geplaatst: 8 februari 2016 Een is prima, twee is perfect. Dank alvast. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.