bonnie f Posted June 4, 2011 Share Posted June 4, 2011 Er is vast een een betere omschrijving maar dit dekt de lading denk ik wel.Ik krijg dus geen mooie kool. Jammer ik nu te vroeg en kan het nog wat worden?Kan ik zelf nog wat doen? Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted June 4, 2011 Share Posted June 4, 2011 Er is vast een een betere omschrijving maar dit dekt de lading denk ik wel.Ik krijg dus geen mooie kool. Jammer ik nu te vroeg en kan het nog wat worden?Kan ik zelf nog wat doen? ... Weet niet. Na wat mislukkingen in een grijs verleden (beestjes die een compleet dorp hadden uitgegraven in de kool) doe ik niet meer aan sluitkolen. Maar als het geen sluitkool wordt, dan noem je het bladkool en eet je de blaadjes lekker op. Ook mjummie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted June 4, 2011 Share Posted June 4, 2011 Mmmmmmm, ziet eruit zoals bij mij 1 maand geleden.Dacht ook wat een klote-rode-kool.Maar nu is de kropvorming begonnen, later dan normaal.Zal wel ergens liggen aan het abnormale te warme en droge voorjaar, of misschien het ras? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasmin Posted June 4, 2011 Share Posted June 4, 2011 Bij mij niet veel beter.... Daarvoor staan bloemkool planten: ook niks, daarachter brocoli: ook niks... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
greetje11 Posted June 4, 2011 Share Posted June 4, 2011 Hier hetzelfde verhaal, alleen de spitskool lijkt iets op te rollen in het hart, of tewel een kropvormpje.Dus we houden de moed er in. Heb wel gelezen dat ze graag een slokje water willen, dus ik wijd het aan de droogte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted June 4, 2011 Share Posted June 4, 2011 Alleen droogte betwijfel ik, denk eerder te warm int voorjaar.Ik geef dagelijks ruim water. Enkel de spitskool zit op schema, die komen met drommen te oogsten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted June 4, 2011 Share Posted June 4, 2011 Veels te vroeg jongens voor enige koolvorming, Mei is net geweest ik heb nog nooit zulke ongeduldige tuindersgezien als hier mopperen op van alles wat niet opschiet terwijl seizoen nog in begin is.Ijsheilige was 15 Mei he ongeveer 3 weken geleden ik heb volste vertrouwen in me kolen, gaat nog vet lang duren wel 3 maanden voor een kool gesneden kan worden. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted June 5, 2011 Author Share Posted June 5, 2011 @ Hans: ooooh, da's bij mij geen ongeduldigheid maar pure onwetendheid....Maar er is dus nog hoop.Ik ga meteen even googlen. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted June 5, 2011 Share Posted June 5, 2011 Hansm, er moet toch iemand de eerste zijn met rode kool he, en waarom ik dan niet Noteer pas dit jaar echt alles van zaaien tot oogsten in Excell, zodat ik volgend seizoen alles beter kan opvolgen. Vorig jaar rode kool uitgeplant op 8 april, oogstdatum niet genoteerd. Dit jaar rode kool uitgeplant op 8 maart, uiteraard nog niet geoogst. Ik wil de eerste zijn, ik wil de eerste zijn, ik wil de eerste zijn....................enz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bonnie f Posted June 5, 2011 Author Share Posted June 5, 2011 Mannen weten ook overal een wedstrijdje van te maken Maar die mentaliteit samen met je nauwkeurigheid zullen wel een deel van je moestuinsucces zijn. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?” Link to comment Share on other sites More sharing options...
Borsalino Posted June 5, 2011 Share Posted June 5, 2011 Ken zo nog een aangebrande mop over mannen en hun wedstrijdje.Weet niet of ik die hier kan neertpen, kan ze wel zeer deftig neerpennen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts