Geplaatst: 18 januari 20169 j Hallo beste medeforummers Ik ben Ralf, 52 jaar en tot op heden vooral chili kweker. Sommigen kennen mij dus al van dat andere forum . Nu ik sinds kort de beschikking heb gekregen over een zeer behoorlijk stuk grond (te groot om helemaal te bebouwen), kwam als vanzelf het idee op om daar ook 'gewone' groentes op te verbouwen.Het zullen waarschijnlijk voorlopig makkelijk te kweken en heel gewone dingen zijn omdat ik met name in de zomer bijzonder weinig tijd heb.Het is wat mij betreft ook een beetje een sociaal project. Eens kijken of het kan zonder dat alles achter slot en grendel moet en beveiligd tegen vandalisme etc. Daarnaast is eenieder uit de familie (het stuk grond is een erfstuk in handen van de familie) uitgenodigd om wat te komen halen of oogsten zonder dat daar enige verplichting tegenover staat. Meehelpen is uiteraard ten alle tijden toegestaan, koffie brengen ook trouwens Ik heb vroeger veel meegewerkt in de moestuin thuis, dus ik ben niet helemaal groentje, maar er zal intussen wel wat meer en andere kennis zijn. Daarvoor kom ik dus oa hier, naast de gezelligheid natuurlijk.Foto's zijn er nog niet, ik moet eerst even checken of de put die destijds is geslagen nog werkt en open is voordat ik uberhaupt kan beginnen. Zonder water wordt het wel heel erg moeilijk Ik zal jullie tzt op de hoogte houden van alle voor- en tegenspoed en voorzien van wat foto's!Groeten Ralf63 Als ik buiten ga roken, is dat meestal op eiken of beuken, maar ook wel op appel- of kersenhout...
Geplaatst: 18 januari 20169 j Ralf, welkom hier op dit leuke forum. Normaal roep ik in voorstelronden graag "We zijn gek op foto's" maar die beloof je al te plaatsen. Dat komt wel goed dan. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Geplaatst: 19 januari 20169 j Welkom en leuk dat je de moestuin als Familie projekt kunt doen.heel veel plezier ermee, ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.