Hollands Hoop Geplaatst: 19 januari 2016 Geplaatst: 19 januari 2016 (aangepast) Goedenavond! Ik zal mezelf ook even kort voorstellen. Wessel, woonachtig op het mooie Schouwen Duiveland in Zeeland. Ik heb sinds kort een moestuin van ongeveer 360 m2 met mijn vriendin. We wilden in eerste instantie een wat kleinere tuin, maar deze was als enige nog vrij. Er staan diverse fruitbomen op, zoals appels, peren en pruimen. Verder was er de afgelopen tijd niet veel aan de tuin gedaan. De vereniging heeft alles dood gespoten en binnenkort zal het nog worden geploegd. Tevens staat er nog een leuk tuinhuisje op. Binnenkort gaan we een planning maken. De fruitbomen staan in een "U"-vorm. Het idee is om daartussen gras te zaaien. Zie de eerste foto. Er is dan nog voldoende ruimte om groenten te gaan verbouwen. We willen gaan beginnen met pepers, paprika's, sla, courgette etc. We hebben nu voornamelijk het terras etc. onkruidvrij gemaakt, de aalbesstruiken verplaatst en hekjes aangeschaft voor aan de voorzijde. De tuin hebben we omgedoopt tot "Hollands Hoop", naar de gelijknamige serie. Wij verbouwen alleen wat anders We zijn allebei nog "groentjes", dus ik ga me hier vooral goed inlezen en hier en daar een vraag stellen. Ik sta ook altijd open voor tips. En aangezien jullie dol zijn op foto's: 19 januari 2016 aangepast door Gast Quote
pippi Geplaatst: 19 januari 2016 Geplaatst: 19 januari 2016 Zo, dat is een flinke lap grond. En meteen een stel fruitbomen, niet gek! Heeft de vereniging echt met gif lopen spuiten? Daar zou ik niet blij mee zijn. Quote
Johmir Geplaatst: 19 januari 2016 Geplaatst: 19 januari 2016 Mooie tuin en wat groot (de mijne is 'slechts' 150 m2) Veel plezier met je tuin in het komende seizoen. Quote
willem Geplaatst: 19 januari 2016 Geplaatst: 19 januari 2016 Ziet er goed uit! Welkom!Misschien goed om alvast aan wat groenbemester te denken i.v.m. de grootte van de tuin. Zou jammer zijn als jullie de moed verliezen doordat het zoveel werk is. Maar goed, we gaan eerst de mooie periode tegemoet! Quote
Old Rose Geplaatst: 20 januari 2016 Geplaatst: 20 januari 2016 wow dat is een mooie grote tuin, heel veel plezier en sxxs Quote ~ Waarom zou je kinderen wonderen gaan uitleggen terwijl je ze ook een tuin kunt laten aanleggen. ~
Ralf63 Geplaatst: 20 januari 2016 Geplaatst: 20 januari 2016 Hallo en welkom! Mooie lap grond!Als je interesse hebt in peper (chili)planten dan pm maar even... Quote Als ik buiten ga roken, is dat meestal op eiken of beuken, maar ook wel op appel- of kersenhout...
DannyL Geplaatst: 20 januari 2016 Geplaatst: 20 januari 2016 Welkom hier, en wat een mooi stukje grond zeg! Quote
Hollands Hoop Geplaatst: 20 januari 2016 Auteur Geplaatst: 20 januari 2016 Bedankt voor jullie berichten! Zag gelijk al een goede tip over groenbemesters, gelijk opgezocht en weer wat geleerd. Hebben er zin in! Quote
Jorieke123 Geplaatst: 5 februari 2016 Geplaatst: 5 februari 2016 Welkom hier! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Stan Geplaatst: 7 februari 2016 Geplaatst: 7 februari 2016 Welkom. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Nathanya Geplaatst: 8 februari 2016 Geplaatst: 8 februari 2016 Wauw, wat een eind! Welkom en veel plezier! Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.