Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

0nERtzT.png

Wie graag zaadjes wil ruilen is welkom om ze mee te nemen.

Vermeld wel:

1. het ras,

2. je naam (mochten er vragen zijn dan weten we met wie we contact op kunnen nemen),

3. en wanneer het zaad geoogst is of tot wanneer het houdbaar is.

(Neem zelf gripzakjes mee, sommige zaden zitten wat groter verpakt en dan hebben er meerdere mensen plezier van!)

We hebben al enige tijd onze eigen Moestuinforum Zadenzakjes (zie dit topic), maar nu ook 'zadenkaartjes'. Zakjes knippen en plakken levert een mooi eindresultaat, maar is wel arbeidsintensief. Daarom nu ook simpele kaartjes waar je op kan zetten van welk ras de zaden zijn, wat de herkomst is (welke gebruiker of bedrijf heeft ze geteeld) en in welk jaar de zaden geoogst zijn (of tot welk jaar je ze kan zaaien). Deze kaartjes kan je in de gripzakjes doen.

Ik heb ze in twee formaten gemaakt: een kleine en een ietsje grotere. Afhankelijk van hoe groot je schrijft en hoe groot je gripzakjes zijn kan je een formaat uitkiezen. Beide kan je gewoon op normaal A4-papier printen, vervolgens hoef je ze alleen nog maar uit te knippen.

PDF met de kleine kaartjes: klik hier

PDF met de iets grotere kaartjes: klik hier

Geplaatst:

Handig!!

Geplaatst:

Dat is handig!

Geplaatst:

Thanks Dennis

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

Mochten jullie een specifiek formaat willen of als jullie andere tekortkomingen ervaren: laat het me weten! Nadeel van nog kleinere kaartjes (bijv. voor zakjes van 6x4cm) is dat je ook vrij klein moet schrijven

Geplaatst:

Ik vind de labels erg leuk, maar ik gebruik het meest de 4x6 cm zakjes. Dus als er nog een ronde komt dan houd ik me aanbevolen voor dit kleine maatje. En klein schrijven kan ik wel.

met groene groet,

koolrabi

https://zolekkergezond.nl/

Geplaatst:

Super idee!!

een kaartje in een gripzakje werkt veel beter dan een papieren zakje. een beetje zaden uit een papieren zakje halen vind ik een ramp.

de gripzakjes zijn met zo'n kaartje ook nog herbruikbaar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic