mariellej Geplaatst: 1 februari 2016 Geplaatst: 1 februari 2016 Goede Avond allemaal, Ik wil komende week alvast wat groeten zaaien in kweekpotjes, zoals tuinbonen, paprika en bloemkool.Gebruiken jullie hiervoor speciale kweekaarde of is gewone tuinaarde goed genoeg? Quote
dennislp Geplaatst: 1 februari 2016 Geplaatst: 1 februari 2016 Hoi Mariellej, nog welkom op het forum! Toevallig is er laatst een vergelijkbaar topic geopend, zie: https://www.moestuinforum.nl/zaaigrond-maken-t16216.html. Het beste kan je potgrond mengen met wat zand (1/4e deel), echter doen veel zaden het ook goed in potgrond. Het hangt er denk ik deels ook vanaf hoe moeilijk of makkelijk de zaden zijn. Zo zaai ik zelf tomaten altijd in zaaigrond (daar wil ik hoe dan ook het best mogelijke resultaat), maar rucola en oost-indische kers gewoon in potgrond (daar lig ik er niet wakker van als het resultaat iets minder is, want daar zaai ik veel meer van dan een enkel zaadje). Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
MartinH Geplaatst: 2 februari 2016 Geplaatst: 2 februari 2016 Ik gebruik potgrond (2/3) met brekerzand (1/3) en dat bevalt prima Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
Bit Geplaatst: 2 februari 2016 Geplaatst: 2 februari 2016 Hier net als MartinH. Wellicht meer in de richting van 1/2 - 1/2, maar wel zoiets. Bevalt mij ook prima. Quote
MaupyOnRide Geplaatst: 2 februari 2016 Geplaatst: 2 februari 2016 Ik gebruik alleen potgrond. Totheden geen klachten of schimmels gehad ermee Quote
Flup Geplaatst: 2 februari 2016 Geplaatst: 2 februari 2016 Potgrond, of zaaigrond, volstaat tot nu toe prima. Quote
Ralf63 Geplaatst: 2 februari 2016 Geplaatst: 2 februari 2016 Alle peperzaden (zo'n 300) gezaaid in cocopeat. Boven verwachting veel opgekomen en in recordtempo. Dat wil zeggen dat tot nu toe binnen 2 weken een goed 75% is opgekomen en zo'n twee cm hoog is. Nooit eerder zo snel zo veel gehad. Quote Als ik buiten ga roken, is dat meestal op eiken of beuken, maar ook wel op appel- of kersenhout...
mariellej Geplaatst: 2 februari 2016 Auteur Geplaatst: 2 februari 2016 bedankt voor jullie advies Ik ga snel aan de slag. Quote
RobN Geplaatst: 6 oktober 2017 Geplaatst: 6 oktober 2017 Ik heb van die blokken geperste kokos? gekregen, is dat prima om in te zaaien of moet ik dat ook nog gaan mengen met zand of potgrond of compost? Quote Onkruidmanager 1.0
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.