Pfeffer Geplaatst: 11 februari 2016 Geplaatst: 11 februari 2016 Ik weet nog niet of ik kom, dat ligt er aan hoeveel nut het heeft (ivm de afstand). Wat ik aan kan bieden zijn o.a. - pepersoorten, allerlij variëteiten en eventueel meerderjarige planten. Ik heb 200+ soorten zaden en kan evt op kleine schaal voorkiemen indien gewenst. - tomaten zaden (o.a vlees, Roma, cherry en normale rassen). Kan evt op kleine schaal voorkweken.- verse groene Auraucana eieren (mits ze dan niet in de rui zijn)- kriel eitjes van 25 gram (ook mits niet in de rui) Gezocht;- Gewortelde planten/stekken van zwarte en blauwe bessen.- Frambozen/bramen planten (of hybrides), waar mogelijk doornloze rassen. - Toscana Pink aardbeien planten/stekken/frigos- Scharrel vlees (soepkip, jonge gans, jonge duif etc staalhagel geen bezwaar). Ingevroren (neem zelf wel een koeldoos mee).- Kruiden, vooral voorgekweekt peterselie/dille/rosemarijn/basilicum. Ik zal binnenkort even mijn zadenlijst uittypen, maar dat zal even duren (flinke lijst). De meeste zaden zijn biologisch gekweekt, doch niet alles. Indien je er waarde aan hecht kan ik dat per soort benoemen.. Echter per lijst de familie/teelwijze benoemen is wat lastig ivm hoeveelheid. Quote
Goldfish Geplaatst: 11 februari 2016 Geplaatst: 11 februari 2016 Misschien is het regelen van een lift (zie apart topic) een optie om de afstand qua kosten en gezelligheid interessanter te maken? Ik heb eventueel zowel 3-jarige (45/50cm) zwarte bes als ook 1 Am. blauwe bes al het goed is nog voor je. Maar ik heb helaas niets met "pfeffers" dus ruilen wordt wellicht wat gecompliceerd. Quote
Pfeffer Geplaatst: 11 februari 2016 Auteur Geplaatst: 11 februari 2016 Ik rijd liever zelf (even uitwijken naar DE) . Ik vind het ook niet erg om te betalen voor bessenstruiken als ik niets nuttigs heb. Ik heb nog meer secundair ruil spul wat te klein is om op te noemen. Mocht je een gezocht lijstje hebben zal ik die vanavond even bestuderen. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 14 februari 2016 Geplaatst: 14 februari 2016 Ik zal kijken of ik een braam voor je heb. Normaal gesproken komt hij wel ergens waar hij niet hoort boven de grond En als je bij iemand iets ziet in hun ruillijst gewoon vragen! Komt meestal wel goed. Quote
appelvrouw Geplaatst: 14 februari 2016 Geplaatst: 14 februari 2016 (aangepast) Hoihoi, je hebt je niet opgegeven voor de MTFD maar omdat je wel een ruillijst hebt gemaakt heb ik je bij de lijst gezet, zie: post299811.html#p299811 Lees als je wilt ook even de andere topics over de MTFD..het carpooltopic en wat je mee kunt nemen..de links staan in het bovengenoemde topic. 14 februari 2016 aangepast door Gast Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Ciska Geplaatst: 14 februari 2016 Geplaatst: 14 februari 2016 Ik kan tig stekken voor je maken van verschillende bessenstruiken....rode, witte, rode kruisbes, en zwarte bes. Stekken van bessenstruiken slaan zeer snel aan....ik kan zo een tayberry voor je uitscheppen. Hij staat bij mij op een verkeerde plek. Ik zal hem dan wel even moeten bijsnoeien. Het volgend jaar heb je dan als het goed is vruchtjes Quote
Pfeffer Geplaatst: 14 februari 2016 Auteur Geplaatst: 14 februari 2016 Hoihoi, je hebt je niet opgegeven voor de MTFD maar omdat je wel een ruillijst hebt gemaakt heb ik je bij de lijst gezet, zie: post299811.html#p299811 Dat was bewust Zoals gezegd wil ik eerst inventariseren of het nut heeft. Voor een paar stekken kan ik naar de kwekerij om de hoek. Quote
appelvrouw Geplaatst: 14 februari 2016 Geplaatst: 14 februari 2016 Aha. Ik haal je er dus weer af? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Pfeffer Geplaatst: 14 februari 2016 Auteur Geplaatst: 14 februari 2016 Voorlopig nog wel als ik kom meld ik me netjes aan. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 15 februari 2016 Geplaatst: 15 februari 2016 Het gaat niet alleen om de stekken, het is een hele gezellige dag met een boel mensen met dezelfde hobby Nou weegt dat een 1e keer (voor iemand die nog niet lang lid is) niet zo mee, maar het gaat dus niet alleen maar om het ruilen Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Pfeffer Geplaatst: 15 februari 2016 Auteur Geplaatst: 15 februari 2016 Haha moestuinieren is niet mijn primaire hobby : -) maar komt goed, mocht het de moeite zijn plannen we een dag uitje : -) Quote
Goldfish Geplaatst: 2 maart 2016 Geplaatst: 2 maart 2016 Stekken nemen van rode en zwarte bessen doe ik dit jaar helaas niet meer, omdat ze mogelijk aangetast zijn door bloedblaarluizen. Relatief onschuldige plaagdieren (voor luizen dan), maar ik had ze preventief willen behandelen met VBC, maar dat bleek vandaag uitverkocht te zijn bij Vreeken. Met iemand als Ciska kan je dus beter een deal sluiten (als je komt). Wel heb ik eventueel twee (ziekte en plaagvrije) blauwe bessen voor je. Zijn ongeveer 3-jarig en zo'n 45-50cm hoog. Wie weet duikt er nog wat op in je lijstje ter ruil en anders doen twee pakken geleisuiker speciaal het ook goed. Ik zet ze voorlopige even apart voor je. Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 maart 2016 Geplaatst: 3 maart 2016 Met kruiden bedoel je plantjes?Ik ga nl mijn rozemarijn snoeien en kan een paar takken met naalden drogen voor wie wil. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Nadi Geplaatst: 3 maart 2016 Geplaatst: 3 maart 2016 Ik moet nog een lijstje maken, maar ik vroeg me af of je de malawi pepper/peppadew hebt of iets wat daarop lijkt?Ik heb zelf kruiden voor je die ik kan zaaien. Heb ook een heerlijke kaneel basilicum als je interesse hebt Quote
Kibas Geplaatst: 3 april 2016 Geplaatst: 3 april 2016 Mocht je komen, dan zou ik graag een doosje (of minder, als je er minder hebt) krieleitjes willen hebben in ruil voor iets van mijn ruillijst of voor wat anders. Mijn moeder is de volgende dag jarig en ik herinner me opeens dat ik ooit eieren voor ze mee heb genomen en dat ze ze veel lekkerder vonden dan uit de winkel en daarna op zoek zijn gegaan naar eieren bij een particulier, maar nooit gevonden hebben. Leuk dus om haar naast gewone eitjes ook krieleitjes kado te geven. Wat wil je er voor in ruil? Hier is mijn ruillijst: ruillijst-kibas-2016-t19260.html. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.