Geplaatst: 16 februari 201610 j Facebook Dit is de advertentie:Ter herplaatsing: Bayo Kahn In verband met een scheiding en in verband met mijn werk, waarbij ik veel, lang en onregelmatig weg ben, ben ik tot de conclusie gekomen dat ik in het belang van mijn boerboel moet denken. Met pijn in mijn hart is het uiteindelijk beter voor hem als hij herplaatst zou worden. Voor mij een beslissing waarbij gevoel en verstand verschrikkelijk tegen elkaar in druisen. Echter, als ik zeker weet en zie dat mijn hond bij mensen terecht komt die hem de nodige aandacht kunnen geven en voor hem vaker thuis zijn, kortom, waarbij hij in allerlei opzichten er op vooruit gaat, dan zou dat voor mij de drempel wegnemen om hem te laten gaan. Mijn boerboel heet Khan, een reu die in mei 6 jaar oud wordt. Afkomstig van Bayo-boerboels. Khan is altijd opgegroeid met zijn maatje, een kruising jachthondje, een teefje, wat voor hem nooit echt een speelkameraad geweest is, vanwege haar kleine postuur. Khan is gecastreerd en is opgegroeid in ons gezin met drie kinderen. Hij is vaak in een hondenpension geweest en nooit problemen gehad met andere honden. Echter, wanneer ik met hem aangelijnd ga wandelen, reageert hij blaffend op andere honden. Absoluut geen dominant gedrag, maar volgens een hondentrainer, meer een gedrag van niet weten wat met de situatie aan te moeten, om het zo te stellen. Khan is verder gezond en heeft nooit problemen gehad of gekend. Khan is gewend om binnen te zijn en is ook altijd in huis als ik zelf thuis ben en slaap s nachts ook binnen. Overdag wanneer ik weg ben heeft hij altijd de beschikking gehad over een tuin van zestig meter diep en een luxe binnenverblijf, kortom, ruimte is hij gewend.... Hopelijk dat hij zijn jaren mag slijten bij mensen die hen wel de aandacht kunnen geven die hij zo verschrikkelijk verdient. Met vriendelijke groeten, Bart Coppens En hier kun je ook nog kijken:https://www.facebook.com/holland.boerboel?fref=ts Je kunt altijd informatie inwinnen.
Geplaatst: 16 februari 201610 j Jane misschien is het makkelijk als je iets meer over jullie woonsituatie en ervaring met honden verteld? Vaste leden weten dat inmiddels wel een beetje maar ik zie hier meerdere adviezen voorbij komen die bijvoorbeeld niet aansluiten bij jullie woonsituatie. Onze woonsituatie is dat we buitenaf wonen aan de rand van het bos en een grote tuin hebben, met overdekte kennels en nachthok. Over de hele tuin een afrastering van 2 meter komt. En onze ervaring is het africhten van knpv politiehonden.Wat bedoel je met de meerdere adviezen die niet bij onze woonsituatie past? ik zag reacties voorbij komen als: niet geschikt voor een kleine tuin, rijtjeshuis, binnen de bebouwde kom, dichtbevolkte gebieden.allemaal waar natuurlijk, maar dat is niet jullie situatie. daaruit merk ik dat iets meer informatie wel handig is
Geplaatst: 16 februari 201610 j Als Jane haar hond in een kennel + tuin wil houden (en dus niet in huis), dan lijkt mij deze herplaatser minder geschikt aangezien die wel in huis heeft geleefd. Waarom ga je niet weer voor een herder? Die schrikken ongewenst bezoek ook meer dan genoeg af, ook als je er geen knpv / ipo mee traint.
Geplaatst: 16 februari 201610 j @ Pippi dat is precies wat we zoeken De rassenomschrijving en met name karakter en wezen trekt me juist zo aan als waakhond. We hebben een grote tuin en overdekte kennels met nachthok. En komt een afrastering van 2 meter over gehele tuin. Met herders hebben we ervaring, richten namelijk knpv politiehonden af. Sultan is nu onze mechelaar. Aha, ja dan snap ik je vraag beter, en is een boerboel wellicht best op z'n plaats bij jullie. Toch nog effe mutsen: naast een mechelreu zou ik dan zeker een teef zetten, dat blijft toch de combi met het minste risico en de grootste kans op een leuke hondenvriendschap, en denk er bij plaatsen in een kennel aan dat een boerboel oorspronkelijk een heel ander klimaat gewend is en dat er een vachtje van niks op zit. Mijn honden hebben ook zo'n soort vacht, geen ondervacht of wat, en vooral die buik is nog net niet bloot. Nergens last van als ze lekker in beweging zijn, al ligt er een berg sneeuw en vriest het, maar om te slapen hebben ze wel een warm plekje nodig want die vacht houdt nul warmte vast. In een kennel buiten is een flinke baal stro en een hoge warme mand dus zeker geen overbodige luxe, je wil geen hond die 's nachts ligt te bibberen.
Geplaatst: 17 februari 201610 j Auteur Geisoleerd hok met tochtschot en flonders zodat ze niet op de grond liggen.Ga niet zo maar een hond aanschaffen, wil alles goed doornemen.Kan ook maar zo weer een mechelaar worden, voor de knpv africhting (ipo doen we niet aan )
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.