Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Koel, zo koel mogelijk, en licht houden. Dan groeien ze heel langzaam en kun je ze half april of zo gewoon uitplanten met uitlopers in de grond leggen dan. Er gebeurt niet echt iets geks hoor.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

In de koeling is het donker. Dan krijg je wat je ziet op de foto van onderstaande topic.

Lees dat topic eens door, dan vind je veel info.

https://www.moestuinforum.nl/topic19586.html

Geplaatst:

Neen. In het licht blijven die schieters veel kleiner (ze hoeven niet het licht op te zoeken, waardoor ze zo lang en slungelig worden)

Door de koelte is er minimale groei.

Daarom: Een koele en lichte plek voor je poters, (Als je die niet hebt, kun je beter je poters pas kopen vlak voor je ze gaat planten, dan zorgt de winkel voor de gunstige opslag om hun spul goed verkoopbaar te houden. )

Geplaatst:

Bij mij staan ze gewoon in de keuken in het licht, dus eigenlijk wel te warm maar ze lopen nog maar een klein beetje uit. Vorig jaar was ik een zakje pootaardappelen een beetje vergeten, dat lag in een keukenkastje. Op een gegeven ogenblik deed ik dat open en floepte er een enorme stengel uit, ik dacht echt even dat de aliens geland waren en dat ik werd aangevallen.

Maar goed, het was wel lastig met planten met die lange uitlopers, maar ze deden het verder prima, mooie oogst.

Geplaatst:

Heb ze ook in de keuken gedaan..ga er voor de rest ook niet naar kijken.. raak er gestrest van. Geef niet als ik een paar kilo minder aardappelen kan oogsten.

Geplaatst:
Heb ze ook in de keuken gedaan..ga er voor de rest ook niet naar kijken.. raak er gestrest van. Geef niet als ik een paar kilo minder aardappelen kan oogsten.

Niet stressen, nergens voor nodig. Zelfs al krijgen ze allemaal lange tentakels, gewoon straks (voorzichtig) in de grond duwen en die aardappels kunnen echt een prima opbrengst geven. Ik ben mijn grasveld aan het omspitten en ik kom nu nog af en toe een aardappel tegen van dat spul met die lange uitlopers in mijn keukenkastje vorig jaar. Supergaaf en gezond, en op dik twee meter afstand van de oorspronkelijke moederplant. (Ik duw ze weer in de grond op een beter plekje, hopelijk zorgen deze nu ook weer voor sterk en lekker nageslacht.) Mijn ervaring is echt dat hoe harder aardappels willen groeien, hoe beter ze het straks in de volle grond doen.

Geplaatst:

Ik had er ook iets over gelezen...

Mijn oogst van vorig jaar is ook heel snel beginnen kiemen... De kleinste aardappels heb ik apart gelegd om opnieuw te planten maar door de zachte temperaturen eind vorig jaar had ik ook "van jan".

Kan het trouwens kwaad als de lange stengels ( perongeluk ) afbreken tijdens het planten? Of moet je best op voorhand de lange stengels eraf halen en ze opnieuw laten kiemen?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...