Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Moestuin-dag-lunch Wie neemt wat mee?

Featured Replies

Geplaatst:

Kom maar op

Ik denk dat het niet nodig is om echt voor 13 personen iets te maken. Dus als je iets meeneemt, mag het ook best voor 5 of 8 personen zijn. Gewoon lekker proeven, er zijn er altijd die dingen niet lusten.

(mocht er toch teveel zijn, varkens lusten alles )

Geplaatst:

Om te proeven, niet zelf gemaakt, wel uit de streek; wijn van Brabantse bodem. Tenminste dat is het plan, moet nog ff op stap om te zien of ze nog te koop zijn. 3 flessen; een rode, witte en een rosé. Maar beloof me dat het overschot niet naar de varkens gaat.... Omdat ik met het ov kom, wil ik die van tevoren naar je toe sturen, dus ontvang ik graag je adres. Mogen we van jouw glazen gebruik maken?

Geplaatst:

Ik weet niet of het dan te vroeg is om spaghetti te eten.

Maar als ik dan al tomaten zou hebben en veel wil ik wel tomaten puree maken.Dat jij dan de pasta maakt en het vlees?

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:

Is ook een optie.Of dat met daarna spaghetti.Of frieten van de aardappels uit eigen tuin met zelf gemaakte mayonaise/ketchup en een lekkere salade

Geplaatst:

@ jasmin kijk is naar het topic moestuin dag:ruilen a.u.b.

Geplaatst:

Sorry ik verwisselde je met bonnie.Want die had wel paksoi voor me.

Zoek jij geen peterselie?

Geplaatst:

Ik kan van iemand hier in de straat al basilicum mix krijgen ook geruilt tegen peterselie.Toch bedankt.

Ik zal anders gewoon mijn hele tray met peterselie meenemen.(mag dat van jou jos?)

Geplaatst:

Wij willen wel een hartige snijbiet-feta taart

Geplaatst:

Ik zit me nog steeds te bedenken wat ik mee kan nemen. Vooral uit eigen tuin wordt denk ik nog lastig gezien ik hier nog niet zoveel heb staan.

Weet ook niet of we met de auto komen of met de motor. Dus dan ligt t ook aan wat ik kan meenemen heen en/of terug.

Is er eigenlijk al een lijstje van wat mensen al gaan meenemen?

Good things come in small packages

Geplaatst:

Ook ik weet helaas niet zo goed, wat te eten mee te brengen ivm vervoer

Geplaatst:

Maak je pesto van het blad van de O-I. kers? Ik wist niet dat dat blad ook eetbaar was.

Koekjes kan ik wel maken. Hoeveel wil je er hebben?

Geplaatst:

Ikzelf zit te denken aan een griesmeelcake/koek, met nootjes en honing en dadelstroop. En voor de rest weet ik het nog niet. Misschien wat alfalfa kweken voor tussen de broodjes gezond?? Dingen als sla enzo zijn natuurlijk altijd makkelijk mee te nemen door iedereen. Allerlei salade materiaal... een favo-dressing meenemen: is ook niet zwaar of moeilijk vervoerbaar... Ik hoop ook dat er diverse soorten broodjes meekomen...

Aha... ik heb een lekker recept voor gevulde broodjes.... de hartige vulling zit er al in bij het bakken....

Geplaatst:

Die griesmeelcake/koek met ingrediënten klinkt erg lekker. Ik kan ook wat brownies maken. Die gaan er hier ook altijd in als koek

Geplaatst:
Ook ik weet helaas niet zo goed, wat te eten mee te brengen ivm vervoer

Zelf gebakken chips?? Weegt niet veel, wel jammie...

Dat zou kunnen, piepers genoeg. Heb dat alleen nog nooit gedaan. Kwestie van plakjes snijden, goed wassen en bakken? Kun je dat een dag tevoren maken? Zout erop? Wanneer je ervaring hebt ermee, Jasmin, help me even op weg. Dan reserveer de afdeling chips met dipsaus voor mij

Geplaatst:
  • Auteur

Is erg leuk, chips maken! Idd hele dunne plakjes (ik gebruik een dunschiller) en wel goed blijven roeren in de pan zodat niet alles aan elkaar plakt.

Dan uit de pan en snel zout of andere kruiden er op. Jumm!

Dat kan zeker van te voren gemaakt. Ook langer van te voren, als je het maar goed verpakt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.