Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo. Ik heb een tuin op het oosten, een diepe tuin en dus ook een schutting op het westen.

Vanaf dit jaar wil ik beginnen met een klein moestuintje, ik wil ook fruit gaan kweken. Nu weet ik dat aardbei het over het algemeen goed doet hangend. Minder last van ongedierte en rotting op de grond.

Welke soorten fruit hang ik hier makkelijk naast? Welke doen het nog goed in een pot op hoogte?

Ik wil ook trostomaten planten en of cherry tomaten. Ik denk dat ik die ook goed hangend kan platen toch? Welke groentensoorten gaan het beste hangend als je de keus hebt?

Ik heb gezocht maar buiten de aardbei kan ik niet heel veel vinden.

Thx!

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie! Erg interessant! Al heb ik liever een plant die wel rechtop staat. Ik begin net en wil het relatief eenvoudig houden nog.

Geplaatst:

Als je bedoelt in een pot die bijvoorbeeld aan een pergola hangt (dus niet zo groot) zou je kunnen denken aan hangende dwergtomaten of een kleine ananaskers. Misschien dat een kleine augurk of snack-komkommer ook nog zou kunnen...maar ik weet niet zeker of de dan hangende twijgen nog zullen bloeien dan.

Andere eenjarig gekweekte gewassen die naar beneden hangen (klimbonen, erwten, rankende vruchtgroenten als sommige courgettes, meloen, komkommer) vragen of een zeer grote pot die je niet zo maar ophangt en van de peulvruchten in ieder geval valt het me op dat zo gauw ze geen steun meer vinden, de groei en bloei stopt...ze zichzelf a.h.w. toppen.....dus die zullen daarom weinig opbrengen.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Bedankt voor je reactie! Ik heb nog wat rond gelezen en ik zie inderdaad voornamelijk dat aardbei in de hoogte wordt geplant. Deze ga ik dan ook ophangen en dan nog wat gewassen in de grond. Nu nog kijken welke soort, teveel keuze eigenlijk haha

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...