Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Rode bes / Aalbes planten in de tuin

Josselyn

Aanbevolen berichten

Ik heb nu 5 jaar een rode bes in een grote kuip staan. Deze stond op mijn balkon die richting het westen was georiënteerd. Nu zijn we verhuist en ik heb nu een tuin op het zuiden. Ik kan niet zo goed achterhalen wat dan de beste plek is om hem uit de pot in de tuin te plaatsen. Kan ik hem het beste aan de westkant zetten zodat hij vroeg op de dag tot in de middag zo heeft of juist aan de oostkant zodat hij vanaf het midden tot het einde van de dag zon krijgt. Tot nu toe kan ik alleen vinden dat hij niet de gehele dag zon moet hebben, maar zou dat betekenen dat het niet uitmaakt of hij in het oosten of de westkant van de tuin staat?

Graag jullie advies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tot nu toe kan ik alleen vinden dat hij niet de gehele dag zon moet hebben, maar zou dat betekenen dat het niet uitmaakt of hij in het oosten of de westkant van de tuin staat?

Hele dag zon kan ook best, maar aalbes kan ook met halfschaduw toe met goede oogst.....hoe meer zonuren, hoe zoeter en eerder de vruchten rijpen. Omdat in de moestuin/fruittuin de meeste gewassen zo veel mogelijk zon willen, ligt het vaak voor de hand om aalbessen op een iets minder zonnig plekje te zetten. Het kan allemaal.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...