Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Welk (klimmend) fruit is mogelijk?


AshaiRey

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

 

Ik heb jullie hulp nodig bij het volgende. Afgelopen winter heb ik een prieel gebouwd achterin de tuin en die wil ik laten begroeien maar ik zoek eigenlijk iets aparts.

 

De grond is zandgrond, standplaats is volle zon. Het moet eetbaar zijn en iets dat niet steeds van de grond af op moet groeien.

Ik zelf kom niet verder dan druif, kiwi en kiwibes. Echter alle 3 zijn aan redelijk vertegenwoordigd in de tuin dus ik zoek eigenlijk wat anders. Wie heeft er een suggestie?

 

Groet,

Bram

Groetjes,

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bramen, al zou ik dan eerder opteren voor een doornloze.

 

Bij akebia misschien eerst eens ergens gaan ruiken. Heb de plant zelf ook niet maar ik heb zelf ook wat naar klimplanten gekeken en sommige mensen vinden dat de akebia een slechte geur verspreid, anderen vinden de geur dan weer lekker ruiken.

 

Schisandra chinensis of wu wei zi: peperplant, al ken ik de smaak ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, wat een leuke reacties

 

Hier is een samenvatting tot dusver

 

Akebia quinata (schijnaugurk)

Is een optie maar schijnt niet echt lekker te zijn en mogelijk een nare geur te verspreiden.

 

Hop - Leuk idee, Mooie plant ook trouwens en kan heel groot worden. Helaas kan ik met hop weinig doen.

 

Aan deze had ik nog niet gedacht maar heb ik al staan

Kamperfolie - persoonlijk kan ik er niet veel mee.

Schisandra chinensis - Groeit lekker maar de smaak hé. Om van te stuiteren... (letterlijk )

Passiflora edulis - Kan slecht tegen een beetje vorst.

 

De volgende vallen af omdat je daar de ranken van moet afsnoeien bij de grond

Braam

Wijnbes

 

@Deborah

Bedankt voor de PFAF link.

Groetjes,

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...