Jizkaha Geplaatst: 3 april 2016 Geplaatst: 3 april 2016 Sinds vorige maand heb ik een verwaarloosde stukje tuin op een heel schattig complexje vlak langs de rivier. Een gedeelte van het complex is verwilderd/struikgewas/bosschages en daarin wonen heel veel konijnen.Ik ben bezig met een omheining van gaas maar in de tussentijd vreten die beesten echt alles aan. De campanula, de lavas, de opgegraven aardappels die nog in de grond zaten. Ik heb in m'n moestuinleven zowat alle vreetbeesten wel op bezoek gehad maar konijnen zijn nieuw voor me...Zijn er, behalve gaas, nog andere dingen die helpen? (ik heb 't forum al doorgespit maar vraag 't toch nog een keer)En zijn er planten die ze echt niet blieven? Ik dacht dus dat ze van de lavas wel af zouden blijven. Of andere tips?Alvast dank Quote Zelluf doen
Fets Geplaatst: 3 april 2016 Geplaatst: 3 april 2016 planten die ze niet lusten verrassing Quote Nieuwste muziek! , check www.hitzound.comNummer gehoord? , check www.relisten.nlNeuriën om te zoeken! , check www.midomi.com
hansi Geplaatst: 3 april 2016 Geplaatst: 3 april 2016 Het gaas zul je minimaal tot 1 mtr. diep moeten zetten, anders graven ze zich er onder door. Planten waar konijnen vanaf blijven ( niet te vreten zijn, geen moestuin planten ) . Vaste planten Agapanthus ' Blue Giant 'Alchemilla mollisAnemone x hybrida ' Konigin Charlotte 'Aster ericoides ' Golden Spray 'Aster novi - belgii ' Marie Ballard 'Astilbe ' Straussenfeder 'Aquilegia Mrs Scott Elliott GroepBergenia stracheyiConvallaria majalisCrocosmia ' Lucifer 'Euphorbia griffthii ' Fireglow 'Helleborus Orientalis GroepKniphofia uvaria ' Grandiflora 'Lamium maculatum ' Beacon Silver 'Narcissus ' Mount Hood 'Nepeta nervosaPaeonia officinalis ' Rubra Plena 'Pulmonaria saccharataSedum ' Matrona 'Trollius ' Earliest of All 'Veratrum album m.v.g.Hans. Quote
speets Geplaatst: 3 april 2016 Geplaatst: 3 april 2016 verrassing Ja, daar dacht ik ook meteen aan Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.